הדגם החדש משמר את המרכיבים העיקריים של זה הקודם – רצפה וממדים, מכלולי מנוע והנעה – מביא עיצוב מעודכן, סביבת נהג חדשה, מערכות בטיחות נוספות ומוסיף אבזור.
דגם חדש – המספרים
הרצפה היא 'הפלטפורמה הגלובלית של סובארו', ובסיס הגלגלים, 267 ס"מ, ללא שינוי, אך נעשו בה חיזוקים לשיפור היכולת הדינמית ואיכות הנסיעה, ולפי סובארו הקשיחות המבנית של המרכב חוזקה ב-10%. המתלים הקדמיים הם תמוכות מק'פרסון ואלה האחוריים הם עצמות-עצה כפולות.ממדי המרכב קרובים מאוד לאלה של הדגם הפורש: האורך גדל ב-3 ס"מ ל-465.5 ס"מ, הרוחב ב-1.5 ס"מ ל-183 ס"מ והגובה ללא שינוי, 173 ס"מ. נפח תא המטען (עד לתקרה) 719 ליטרים ועם קיפול מושבים 2210 ליטרים. משקל הרכב (לפי רמת האבזור) נע בין 1619 ק"ג ל-1660 ק"ג.
לפורסטר מרווח גחון של 22 ס"מ, זווית הגישה היא 19 מעלות, זווית הבטן 19.6 מעלות וזווית הנטישה 24.6 מעלות.
המנוע הוא בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר 4 צילינדרים במבנה בוקסר, וזה מנפק 180 כ"ס ב-5800 סל"ד, 24.6 קג"מ ב-3700 סל"ד. התיבה רציפה עם שמונה יחסי העברה קבועים, וההנעה כפולה-קבועה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.4 שניות והמהירות המרבית היא 204 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית 12.5 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 14.
דגם חדש – בחוץ ובפנים
עיצוב פורסטר החדש שונה לחלוטין מזה של הדגם הפורש, בעיקר מפגין נוכחות רבה יותר ומכוון לקרבה גדולה יותר למה שנתפס כרכב שטח של ממש. הסבכה הטרפזית, כעת בשחור מבריק, גדלה משמעותית ופוגשת ביחידות התאורה שמצדן נכנסו עמוק יותר לצדי הרכב.החלק התחתון של חזית הרכב מודגש אף הוא בהרבה, כולל שקעים מובחנים יותר. בצד הרכב בולט בעיקר הקו התחתון הישר של החלונות במקום זה המעוגל בדגם הפורש, והזוויות מאחור מחודדות יותר. מאחור השמשה גדולה יותר ויחידות התאורה מחוברות ביניהן.
סביבת הנהג חדשה לגמרי, במקום שני צגים במרכז כעת רק אחד בגודל "11.6, ואת מקום החוגות למטה מחליפים משטחי מגע במסך המוגדל. למערכת המידע/בידור קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. לפי סובארו, איכות החומרים שופרה ואלה גם עמידים יותר בנוסף לשיפור ההופעה שלהם. המושבים חדשים, לנוחות ולאחיזה טובים יותר.
בפורסטר החדש המהדורה האחרונה של מערך הבטיחות של סובארו המכונה 'EyeSight' וזו כוללת שלוש מצלמות. במערכות הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עד בלימה וזחילה בפקק, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, בלימה בנסיעה לאחור עם זיהוי מכשול והתרעה על תנועה חוצה שם, עמעום אוטומטי ובנוסף תשע כריות אוויר; לפי רמת האבזור, גם ניטור עייפות נהג.
מערכת X-MODE כוללת בקרת ירידה במורד, שליטה בזינוק בעלייה, ופרט לרמת האבזור הנמוכה, באחרות 'Dual Mode' לשיפור נוסף של היכולות בשטח.
דגם חדש – אבזור, מחירים
סובארו פורסטר מוצע בארבע רמות אבזור, ומחירן עלה ב-3000 שקלים בהשוואה לאלה שבדגם הפורש.ב'פרמיום' שמחירה 206,000 שקלים, פקדי הילוכים מאחורי ההגה ובורר מצבי נהיגה, ובנוסף: תאורת לד ופנסים עוקבי-פנייה, חישוקי "17 וצמיגי 225/60, חיישני תאורה, גג פנורמי, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, חימום מושבים קדמיים, מסך "11.6 עם קישוריות מלאה וטעינה אלחוטית, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור.
ב'ספורט' שמחירה 219,000 שקלים, צמיגי 235/50 עם אותם חישוקים, כאמור מצב X-MODE משופר, איתות במראות, פריטי עיצוב בחוץ ובפנים.
ברמת האבזור 'לימיטד', המביאה את מחיר הרכב ל-235,000 שקלים, גם ניטור עייפות נהג וצמיגי 225/55 על חישוקי "18, ובנוסף: חיישן גשם, פתיחת דלת תא מטען עם חיווי רגל, 2 זיכרונות למושב הנהג, תפעול חשמלי למושב הנוסע, חימום מושבים אחוריים, מערכת שמע של הרמן קרדון, ריפוד עור.
ברמת האבזור 'אקזקוטיב', עם תג-מחיר של 250,000 שקלים, צמיגי 235/50 על חישוקי "19, ובנוסף: מצלמות 360 מעלות, אוורור למושבים הקדמיים.