קופרה, מותג הרכב הספרדי, הציג את פורמנטור ולאון הקומפקטיים לאחר מתיחת פנים ראשונה. הדגמים זכו לעדכונים ברוח דומה הכוללים עיצוב חיצוני מעודכן בסגנון קו העיצוב שהוצג לראשונה עם קונספט טוואסקאן, סביבת נהג משודרגת ויחידות הנעה מעודכנות. 

נזכיר, קופרה פורמנטור הוצג לראשונה בשנת 2020 והיה לדגם העצמאי הראשון של המותג הצעיר. מנגד, קופרה לאון היא למעשה מהדורה עם מיתוג אחר לסיאט לאון המוכרת, אולם נראה שחלק ממטרות מתיחת הפנים הן להעניק לה עיצוב מובחן יותר.

קופרה פורמנטור ולאון מתעדכנים ומתחזקים
צילום: קופרה

ואכן, ההופעה החיצונית של שני הדגמים זוכה לעדכון מקיף למדי, במיוחד מלפנים. לשני הדגמים חזית חדשה לגמרי עם יחידות תאורה חדשות (מטריקס לד) בעלות חתימת לד היוצרת ״משולש״, סבכה כמעט אטומה, פגוש ספורטיבי למראה ועוד. בנוסף, יש חישוקים שעוצבו מחדש וגם החלק האחורי זכה לעדכון אם כי מתון יותר מזה של החזית.

סביבת הנהג עודכנה גם היא כאשר השינוי הבולט ביותר הוא מסך המולטימדיה החדש בגודל של עד 12.9 אינץ׳. מעבר למסך בקופרה מציינים ממשק עדכני, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל ומערכת שמע משודרגת חדשה עם 12 רמקולים שפותחה בשיתוף ׳סנהייזר׳.

קופרה פורמנטור ולאון סביבת נהג
צילום: קופרה

היצע יחידות ההנעה יתחיל באלה המוכרות, ביניהן מנוע ה-1.5 ל׳ עם 150 כ״ס ומנוע ה-2.0 ל׳ עם 190 כ״ס לצד כמה גרסאות דיזל שיוצעו באירופה.

בראש ההיצע עדכון ליחידות ההנעה של גרסאות VZ החזקות והספורטיביות יותר. גרסאות הבנזין של פורמנטור ולאון ספורטורר (סטיישן) VZ זוכות למהדורה העדכנית והחזקה יותר שכבר הוצגה עם אודי S3 המחודשת של מנוע ה-2.0 ל׳ המוכר. לגרסה זו הספק משופר של 333 כ״ס, תוספת של כ-23 כ״ס ביחס לגרסה הקודמת.

קופרה פורמנטור ולאון 2024
צילום: קופרה

בנוסף, היחידה ההיברידית-נטענת מוחלפת בדור החדש. זה אומר מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל׳ במקום ה-1.4 ל׳ היוצא, מנוע חשמלי חזק יותר, הספק משולב של 272 כ״ס (245 כ״ס בעבר), סוללה גדולה יותר וטווח משופר של מעל ל-100 ק״מ בין טעינות.

קופרה פורמנטור ולאון מתיחת פנים
צילום: קופרה