שנה לאחר תחילת השיווק של הדור השני של קיה נירו – הראשון נחנך ב-2016, מבוסס על רצפה שנועדה גם להנעה חשמלית; השני הושק ב-2021 – משיקה טלקאר, יבואנית קיה, את הגרסה ההיברידית של רכב הפנאי הקומפקטי. 

הדור השני הושק בישראל בגרסה חשמלית ובגרסה היברידית-נטענת, והיבוא של זו האחרונה הופסק בגלל השינויים במס הירוק, שעשו אותה ליקרה מדי בשלב זה. הדור הקודם של נירו היה בשנים 2019 עד 2021 דגם הפנאי הנמכר בישראל. 

יצוין כי קיה ישראל הפסיקה להביא את הגרסאות ההיברידית וההיברידית-נטענת של נירו פלוס, וזה מוצע רק בהנעה חשמלית. 

קיה נירו היברידי
צילום: קיה
 

המפרט

הממדים החיצוניים של נירו בגרסה ההיברידית זהים לאלה של הגרסאות האחרות, אך נפח תא המטען 425 ליטרים, נפח מכל הדלק 42 ליטרים והמשקל 1564 ק"ג; בגרסה ההיברדית-נטענת, בהתאמה: 435 ל', 37 ל', 1594 ק"ג.

ביחידת הכוח מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר המייצר 104 כ"ס ומנוע חשמלי עם 43 כ"ס להספק משולב של 141 כ"ס, התיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 10.4 שניות. צריכת הדלק המוצהרת היא 22.7 ק"מ/ל' והציון הירוק 3. בגרסה זו סוללה של 1.32 קוט"ש, קטנה יותר מאשר בדור הראשון (1.56 קוט"ש) .

להשוואה, בגרסת ההיברידית-נטענת אותו מנוע בנזין, אך המנוע החשמלי מייצר 84 כ"ס להספק משולב של 183 כ"ס, ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות.

קיה נירו היברידי 2024
צילום: קיה
 

אבזור, מחיר

קיה נירו ההיברידי מוצע ברמת האבזור 'LX' ב-179,000 שקלים, ובמפרט: חישוקי "16, חיישני חנייה מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, צג מרכזי "10.25 עם ממשקי קישור לסלולרי, וויז מובנה. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית. 

הדגם יוצע בקרוב גם ברמת האבזור 'EX' הגבוהה יותר ואז גם יפורסם המחיר. ב-'EX', בין השאר, גם ריפוד משולב עור, חיישני חניה מלפנים, ניטור אקטיבי של שטחים מתים.

קיה נירו היברידי סביבת נהג
צילום: קיה