ב.מ.וו ישראל משיקה את הדור השני של X2, גרסת הקופה של דגם הפנאי הקומפקטי X1. ב.מ.וו X2 נחנך ב-2017, שותף לדור השני של X1 (מ-2015) – שלישי בין דגמי הפנאי של ב.מ.וו עם סיומת קופה; קדמו לו X6 ב-2008 ו-X4 ב-2014.

הדור השני של X2 הוצג באוקטובר 2023, קצת פחות משנה וחצי לאחר השקת הדור השלישי של X1.

ב.מ.וו X2 2024
צילום: ב.מ.וו
 

דגם, נתונים

הדור השני של X2 חולק עם X1 העכשווי, כמו-גם עם מיני קאונטרימן החדש את הגרסה העדכנית של רצפת ההנעה הקדמית UKL, וכמותם מוצע עם מנועי בעירה פנימית, כעת וכמו הנ"ל גם בהנעה חשמלית.

כמו X1, הוא גדל ביחס לקודמו; בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ ל-269.2 ס"מ (וכמו ב-X1). ביחס לדגם הפורש הוא ארוך משמעותית, ב-19 ס"מ ל-455 ס"מ, רחב ב-2 ס"מ ל-185 ס"מ – ועם זאת נמוך ב-3 ס"מ ל-156 ס"מ. הוא גם ארוך ב-5 ס"מ מ-X1 העכשווי, וגם נמוך ממנו בלא פחות מאשר 8 ס"מ, כל אלה ליצירת פרופורציות דינמיות יותר. 

נפח תא המטען הוא 515 ליטרים בגרסת הבנזין, 525 ליטרים בחשמלית. הגרסה החשמלית נמוכה ב-3 ס"מ מזו הרגילה (כמו ב-X1), וכבדה ב-315 ק"ג עם 1960 ק"ג.

ב.מ.וו X2 החדש
צילום: ב.מ.וו
 

מנועים, מקורות

בגרסת הבנזין (sDrive20) מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים עם מערך היברידי מתון של 48 וולט. מנוע הבנזין מייצר 156 כ"ס ו-24.5 קג"מ, והתפוקה הכוללת היא 170 כ"ס ו-28.5 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה קדמית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.3 שניות והמהירות המרבית 213 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת היא 17.5 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 15. 

כאמור, הדגם החדש מוצע גם בגרסה החשמלית iX2, כאן בגרסה 20 – ובאותו מפרט כמו ב-iX1. בזו מנוע והנעה קדמיים, 204 כ"ס ו-25.5 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.6 שניות והמהירות המרבית היא 170 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 66.5 קוט"ש (ברוטו; 64.7 קוט"ש נטו), הספק הטעינה המהירה 130 קילוואט והטווח הוא 450 ק"מ; נתונים אלה כמו ב-iX1. 

ב.מ.וו X2 מתיחת פנים
צילום: ב.מ.וו
 

אבזור, מחירים

בסביבת הנהג של X2, כמו בדגמים אחרים חדשים של ב.מ.וו בכלל וב-X1 בפרט, מערך התפעול החדש של המותג, צג "10.25 קעור המשולב בלוח מחוונים מוקרן. 

כל גרסה מוצעת בשתי רמות אבזור. ב.מ.וו X2 בגרסת הבנזין וברמת האבזור 'סטייל' עולה 310,000 שקלים (295,000 שקלים ב-X1), ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ריפוד דמוי עור; במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית. מחירה ב-'M ספורט' הוא 330,000 שקלים, בעיקר בולמים אדפטיביים והיגוי ספורטיבי יותר, בנוסף פריטי עיצוב שונים בחוץ ובפנים וגם תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול הילוכים מההגה, תפעול חשמלי למושב הנהג, מערכת שמע משודרגת, ובמפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים היקפי ואקטיבי. 

הגרסה החשמלית מוצעת ברמת האבזור 'M דיזיין' שמחירה 360,000 שקלים, ובמפרט: בולמים אדפטיביים, היגוי ספורטיבי, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, שמשות צד מבודדות רעשים, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, מערכת שמע משודרגת. ברמת האבזור 'שדאו', העולה 390,000 שקלים בנוסף מושבים קדמיים שונים, תפעול חשמלי לשניהם.

ב.מ.וו X2 בישראל
צילום: ב.מ.וו