תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה׳ היא – אודי A3.

זוהי שנה נוספת בה אנו מעניקים ל-A3 של אודי את תואר ׳אוטו השנה בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה׳, והיא עשתה זאת גם הפעם בקלות יחסית כשהיא גוברת על מתחרות טובות וראויות. ככה זה כשאת המכונית שלמעשה הגדירה את הסגמנט הצעיר-יחסית הזה.

אודי A3
צילום: בן חסון

ראשיתה של אודי A3 נעוץ בשנת 1996, אז הציגה אודי את הדור הראשון של הדגם. ה-A3 ההיא התבססה על פלטפורמת פולקסווגן גולף דאז וייבאה את המבנה של המשפחתית הקומפקטית העממית אל סגמנט היוקרה. הגבות הורמו כמעט מן הרגע הראשון, אך מהר מאוד הבינו כולם כי מדובר במכונית שעונה על דרישות וציפיות הקהל שהחל לנהור לכיוונה.

השנים חלפו והוצגו ל-A3 דורות יורשים אשר שמרו על המתכון המוכר ורק שיפרו ושכללו אותו לאורך הדרך.

כך למשל ה-A3 הנוכחית היא, לטעמנו, הנאה בשושלת – עיצובה שומר על הקו הכללי של דגמי אודי בכלל ו-A3 לדורותיה בפרט, אך מצליח להיראות מודרני ועדכני כנדרש. הקווים החדים, הסבכה הנאה, הפרופורציות הטובות וסרחי העודף הקצרים מייצרים מופע אתלטי ומוצלח כמעט מכל זווית. 

אודי A3 – אוטו השנה 2024 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה
צילום: בן חסון

בסביבת הנהג נמשך הקו המודרני-ספורטיבי הזה. מחד המופע הכולל נוטה לצד השחור אשר מייצר מופע בוגר, ומצד שני ישנם אלמנטים רבים ה״מצעירים״ את המופע הכולל – קחו למשל את המיקום הלא שגרתי והלא סימטרי של פתחי המיזוג. כמובן, מעבר למראה עצמו באודי טרחו עם חומרים באיכות גבוהה, הרכבה איכותית והנדסת אנוש טובה באופן יחסי למקובל כיום, אך גם באופן אבסולטי – מדובר במכונית שקל ונוח לתפעל כמעט מן הרגע הראשון. 

מעבר לכל אלה מדובר פשוט במכונית טובה, בין אם מדובר בצעירים שזהו רכבם הראשון ובין אם מדובר במשפחה צעירה – ה-A3 מוכנה למשימה. הכניסה והיציאה נוחות, המושבים מוצלחים, המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור נאות וכיול מתלים מוצלח מוביל לנוחות נסיעה מוצלחת בסך הכל. את התמונה משלים תא מטען שימושי מאוד בגרסת ההאצ׳בק. אם תרצו, A3 מגיעה גם במרכב סדאן נאה במיוחד.

אודי A3 – אוטו השנה 2024 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה
צילום: בן חסון

את התמונה משלים היצע יחידות ההנעה שהוא רחב מן המקובל. לגרסאות ה״רגילות״ המנועים המוכרים של קבוצת VAG ואלה כוללים את מנוע ה-1.5 ל׳ (150 כ״ס) עם הנעה קדמית או ה-2.0 ל׳ (190 כ״ס) הם הנעה כפולה – לשניהם ביצועים נמרצים וצריכת דלק טובה למדי. בראש ההיצע ישנן גם שתי גרסאות ספורטיביות – S ה״חמימה״ ו-RS הקיצונית – למי שמחפש קצת יותר פלפל במשפחתית שלו. 

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו, אודי A3 היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2024 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה'.

אודי A3 – אוטו השנה 2024 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה
צילום: בן חסון