תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט הטנדרים הגדולים׳ הוא – ראם 2500.

זוהי השנה הרביעית ברציפות בה ראם 2500 זוכה בתואר ׳אוטו השנה של ישראל׳ בסגמנט הטנדרים הגדולים. הרצף הנוכחי התחיל בשנת 2021 ונמשך עד היום, למרות שהמתחרים התעדכנו והתחדשו והעמידו תחרות קשה מול המנצח הוותיק.

ראם 2500 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט טנדרים גדולים
צילום: יואל פלרמן

כמה וותיק? הדגם המקורי הוצג בתחילת שנות ה-80׳ תחת מותג דודג המוכר. מאז הוצגו דורות רבים לטנדר המצליח שהוצע במגוון רחב של גרסאות מרכב, עומסי משקל ועוד. בהמשך ההצלחה הובילה את היצרנית להפריד את ראם למותג עצמאי מדודג׳ – ומותג זה מתמקד בטנדרים ורכבי עבודה שונים. הדור הנוכחי של ראם 2500 הוצג בשנת 2019 וזה הדור המשווק כיום בישראל.

ראם 2500 הוא רכב מרשים שצועק ״אמריקה!״ מכל זווית בה תסתכלו עליו. ראשית מדובר ברכב ענק, גם ביחס לדגמים מקבילים מאמריקה הוא נראה גדול ומרשים במיוחד. הסבכה הענקית ותוספות הכרום השונות בהחלט תורמות לרושם הנוצר במפגש עם הרכב הזה. 

בפנים המופע המרשים נמשך עם סביבת נהג עדכנית ומודרנית למראה, לא עניין של מה בכך ברכב שבבסיסו הוא רכב עבודה. כבר בגרסאות הבסיס אבזור עשיר, אולם ברמות הגימור הגבוהות כבר מדובר ברכב המציע רשימת אבזור עשירה ומפנקת במיוחד, ועל כך הוא מוסיף גימור ואיכות חומרים מרשימים לרכב בסגמנט.

ראם 2500 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט טנדרים גדולים
צילום: יואל פלרמן

מעבר לכך, רואים כי בראם מבינים את הצרכים של הנהג העובד וחשבו על פתרונות שונים ומגוונים. בסביבת הנהג תמצאו לא רק מרחב נדיב מאוד לנוסעים אלא גם המון תאי אחסון שונים הפזורים לרוחב התא, כולל תאי מתחת לרצפת הרכב, מדרגות נשלפות לסיוע בכניסה ויציאה מהרכב הגבוה ועוד.

הארגז הוא עוד נקודת זכות גדולה לטנדר הזה, במיוחד אם בוחרים בחבילת ׳ראם בוקס׳ האופציונלית. זו מוסיפה תאים ננעלים בצדדים, כיסוי לתא המטען עם תפעול חשמלי ובסיס מטען הנע על מסילה להקלה על הטענת/פריקת המטען.

המנוע מרשים גם הוא – מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 6.7 ל׳ המציע הספק מירבי של 370 כ״ס ומומנט אדיר של 117 קג״מ. זה אומר שהראם הגדול והכבד מסוגל להאיץ בקצב דמיוני ממש לרכב בממדיו, ונראה כאילו לשיפוע הכביש אין השפעה על הביצועים. תאוצות בצד, זה אומר שיש לו יתרות כוח אדירות גם כאשר הוא נדרש לעומס עבודה מלא בהטענת הארגז או כאשר הוא נקרא לגרור.

התחום בו ראם אולי מצטיין מעל לכל, וזה בהחלט תרם להחלטה השנה, הוא המתלים. מדובר בטנדר הנוח ביותר בסגמנט, ובפער לא קטן מהבא אחריו. תכונה זו חשובה במיוחד ברכב עבודה שכזה בו לא פעם בעלי מבלים שעות ארוכות מאחורי ההגה. על נוחות הנסיעה הטובה מוסיף ראם 2500 גם בידוד רעשים מוצלח ליצירת רכב שנעים לכסות עימו מרחקים. 

בקיצור, מכל הסיבות האלה ראם 2500 הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה בסגמנט הטנדרים הגדולים׳.

ראם 2500 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט טנדרים גדולים
צילום: יואל פלרמן