תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט קבריולה׳ היא – לקסוס LC.

לקסוס LC היא מסוג המכוניות שלא אמורות להתקיים בעולם הזה. לא בגלל שאנחנו לא רוצים כאלה, להיפך – אלא שתעשיית הרכב מוכיחה פעם אחר פעם שעם כל האהבה מדובר בביזנס, ולכן לרוב אין מקום למכוניות ספורט שכאלה. לקסוס, מותג רכבי היוקרה היפני שהיה ידוע במכוניות יעילות ומשתלמות ביחס למתחרות בכלל היה הכתובת האחרונה למכונית שכזו – ואוי כמה אנחנו שמחים שהחבר׳ה בלקסוס החליטו להפתיע את כולם.

לקסוס LC
צילום: נועם עופרן

ראשית, מדובר כנראה במכונית היפה ביותר הנמכרת כיום בישראל – או לכל הפחות אחת מהיפות ביותר. מה שבטוח, המופע המרשים והקיצוני שלה בעל זוויות החדות, הקימורים והקווים הנאים מבטיחים לכם להיות ההופעה הטובה ביותר בעיר כמעט בכל מקום בו תחליטו להעביר את גלגליה.

ואם חשבתם שהיופי הזה נשאר בחוץ בוודאי תשמחו להציץ אל סביבת הנהג הסופר מרשימה שלה. הדבר הראשון שתופס את העין הוא שילוב הצבעים הייחודי הכולל שני גוונים של אדום. משם נמשיך לתאר את מבנה סביבת הנהג הייחודי הכולל לוח מחוונים נאה עם מד סל״ד ענק במרכז, לצידו בורר מצבי נהיגה ייחודי, קונסולה מרכזית רחבה עם ידית אחיזה לנוסע (הוא יזדקק לה) ומגוון מפלסים המייצרים מופע ייחודי.

כמובן, מכיוון שמדובר בלקסוס גם הצד היוקרתי לא נזנח. איכות החומרים גבוהה במיוחד ויש כאן שפע של עור וגימורים איכותיים. ההרכבה מצוינת והתחושה עשירה ויוקרתית במיוחד. גם רשימת האבזור ארוכה ומשלימה מקום שמאוד נעים לשהות בו.

לקסוס LC סביבת נהג
צילום: נועם עופרן

אבל עשו לעצמכם טובה, ובהזדמנות הראשונה הניעו את מנוע ה-V8 שנמצא בחזית. מדובר מנוע בנפח 5.0 ל׳ המוכר של היצרנית המפיק כאן 464 כ״ס אותם הוא משיג ללא עזרי הגדשה למיניהם – מדובר באירוע נדיר בימים אלה – אסור לפספס. המנוע מפיק צליל ערב לאוזן באופן שכמעט לא ניתן למצוא היום, התפוקה המירבית מושגת בסל״ד גבוה אולם המנוע הדשן מספק די והותר מומנט להתנהלות יום-יומית נינוחה. 

זה מנוע שאוהב שדוחפים אותו למעלה במעלה הסל״ד, אז הוא במיטבו ומפיק צליל אלוהי ותאוצה משכרת. לא להאמין שלפני רגע המכונית הזו הציגה יכולת מרשימה לכיסוי מרחקים באופן שמזכיר מכונית GT מוכשרת במיוחד. 

ושלא תחשבו לרגע שיש לה במה להתבייש כשהכביש מתפתל – למרות שמדובר בגרסת הקבריולה ה-LC מסוגלת לצלוח פניות בקצב מעורר השתאות. חשוב מהקצב, ישנה הדרך בה היא עושה זאת – מדובר במכונית מהנה לנהיגה באופן שנדיר למצוא היום.

לקסוס LC אוטו השנה
צילום: נועם עופרן

בקיצור, מדובר באחת המכוניות הנאות בישראל אם לא הנאה מכולן, כזו המציעה סידור הנעה נדיר, יכולת כיסוי מרחקים בצורה נעימה בזכות סביבת נהג עשירה ומתלים טובים אך כזו שבמקביל מצליחה להעלות חיוך על שפתיו של כל נהג.   

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו, לקסוס LC הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2024 בסגמנט קבריולה׳.

לקסוס LC אוטו השנה 2024
צילום: נועם עופרן