תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט משפחתיות גדולות יוקרה׳ היא – ב.מ.וו סדרה 3.

ב.מ.וו סדרה 3 הייתה לאחד הדגמים החשובים ביותר של מותג רכבי היוקרה הבווארי. כשהוצגה לראשונה בשנת 1975 היא הייתה לייצוג המובהק ביותר של ב.מ.וו כפי שאנו מכירים אותה כיום – מכונית יוקרתית בעלת אופי ספורטיבי הבא לידי ביטוי בעיצוב, בתכנון סביבת הנהג וכמובן בדרך בה היא מתנהלת בכביש.

ב.מ.וו סדרה 3
צילום: אלי שאולי

מאז ועד היום נמסרו יותר מ-16 מיליון יחידות לאורך שבעה דורות שהתחלפו, האחרון שבהם הוצג בשנת 2018 וממנו נמסרו מעל ל-1.1 מיליון יחידות מאז הושק בעולם. המשפחתית הגדולה של ב.מ.וו הפכה ברבות השנים לאחד מעמודי התווך של הסגמנט, אמת מידה אליה שואפות רבות מהמתחרות. ואחרי סיבוב לא ארוך ניתן להבין בקלות מדוע. 

מדובר בפשטות באחת מן המכוניות הטובות ביותר בסגמנט, כזו שמצליחה לסמן ׳וי׳ על כל הסעיפים החשובים להם ניתן לצפות ממכונית שכזו. ראשית ישנו העיצוב שמצליח להלך באופן כמעט מושלם על הקו שבין ספורט לאלגנט – וקחו אותה ברמת הגימור המתאימה לעיצוב וסגנון מועדפים. הפרופורציות נהדרות, ההופעה דינאמית והמראה הכללי מכובד.

גם סביבת הנהג היא תענוג לא קטן. לאחר מתיחת הפנים זכתה ה-3 לשדרוג טכנולוגי מתבקש הכולל מסך ענק עליו מוצגים לוח המחוונים ומערך המולטימדיה, אך העקרונות שליוו את ה-3 לאורך השנים עדיין כאן. הקונסולה המרכזית ומסך המולטימדיה פונים קלות כלפי הנהג, מסמנים שהם כאן בשבילו כרמז להמשך לבוא. איכות החומרים מעולה וההרכבה הדוקה – הכל מייצר תחושת איכות שקשה להתעלם ממנה.

ב.מ.וו סדרה 3 אוטו השנה
צילום: אלי שאולי

היצע יחידות ההנעה מגוון בעולם אולם בארץ יש שלוש עיקריות בשנים האחרונות: גרסת בנזין אחת (318) המציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל׳ המפיק 156 כ״ס – ולמרות המספרים הצנועים הביצועים בפועל מפתיעים ממש והתחושה קלילה ונמרצת. 

בנוסף, שתי גרסאות היברידיות-נטענות בהספק של 204 כ״ס או 292 כ״ס – וכאן כבר יש עסק עם יחידות הנעה בעלות ביצועים טובים עד מצוינים, במיוחד בגרסה החזקה המסוגלת להאיץ ל-100 קמ״ש ב-5.8 שניות בלבד. הצד השני של המשוואה הוא היכולת לנוע בכוח החשמל בלבד לטווח מוצהר של עד 56 ק״מ – שימושי, ירוק וחסכוני.

האס האמיתי הוא הדרך בה היא מתנהלת בכביש המפותל, ואולי בכלל – לסדרה 3 כיול מתלים מופתי עבור הנהג הספורטיבי. הנטיה היא לצד הנוקשה, אולם איכות עבודת המתלים טובה ולכן הם אינם מענישים גם בתוואי עירוני קשוח. מנגד, המתלים הטובים מסייעים ל-3 לזרוח בכבישים מפותלים עם התנהגות כביש טובה, יכולת דינאמית משובחת והנאה גדולה לנהג. ההנעה האחורית היא בונוס שלא תמיד קל למצוא, גם בסגמנט הזה.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו, ב.מ.וו סדרה 3 היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2024 בסגמנט משפחתיות גדולות יוקרה'.

ב.מ.וו סדרה 3 אוטו השנה 2024
צילום: אלי שאולי