הדור השמיני של סדרה 5 הושק במאי 2023 בהנעה חשמלית, עם מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל רגילים וגם בהנעה היברידית-נטענת. 

דגם זה של ב.מ.וו הגיע לישראל בינואר השנה בגרסת i5 החשמלית, במרץ הצטרפה גרסת הטורבו-בנזין 520i וכעת החל שיווקה של הגרסה ההיברידית-נטענת 530e.

ב.מ.וו סדרה 5 היברידית-נטענת
צילום: ב.מ.וו
 

מפרט

מנוע הטורבו-בנזין המשרת גרסה זו הוא 2.0 ליטר 4 צילינדרים וזה מייצר 190 כ"ס ב-4400-6500 ו-31.6 קג"מ ב-1500-4000 סל"ד (זהה לזה שב-520i) ואליו מצטרף מנוע חשמלי המייצר 184 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ליצירת תפוקה כוללת של 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה אחורית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 6.3 שניות והמהירות המרבית 230 קמ"ש. 

בגרסה זו סוללה של 22.1 קוט"ש (ברוטו; 19.4 קוט"ש נטו) והטווח החשמלי המוצהר 101 ק"מ. משקל גרסה זו הוא 2080 ק"ג, 280 ק"ג יותר מאשר 520i.

ב.מ.וו סדרה 5 היברידית-נטענת 2024
צילום: ב.מ.וו
 

פרטים

ב.מ.וו 530e מוצעת ברמת האבזור 'M ספורט' שמחירה 499,000 שקלים (יקרה ב-30,000 שקלים מ-520i) ובזו תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח דיגיטלי חכם ואפליקציית הפעלה באמצעות הסמארטפון, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולהגה, צג "14.9, בקרת אקלים דו-אזורית.

ברמת האבזור 'M אקספרסיב' שמחירה 545,000 שקלים, בנוסף, מפרט בטיחות מועשר, מצלמה לצפייה מרחוק, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, אפשרויות הפעלה רבות יותר למושבים, תצוגה עילית, פריטי עיצוב בחוץ ובפנים, הידור רב יותר בתא הנוסעים.

ב.מ.וו סדרה 5 היברידית-נטענת סביבת נהג
צילום: ב.מ.וו