ב.מ.וו הציגה את סדרה 4 – בפועל, מה שהיו גרסאות הקופה והקבריולה של סדרה 3; גם בסדאן-קופה – ב-2014, והדור השני הושק ב-2020. סדרה 4 עברה מתיחת פנים וזו הוכרזה בתחילת פברואר 2024, והרי היא כאן בישראל. 
 

תריסר חידושים

במסגרת מתיחת הפנים, חודשו הסבכה, יחידות התאורה, הפגושים ונוספה תאורת לייזר מאחור ברמות האבזור הגבוהות.

בסביבת הנהג מערך התפעול במהדורתו העכשווית, דור 8.5, והצג כמו בדגמי ב.מ.וו החדשים: בגודל "14.9 ובמבנה קעור. בגרסה הפתוחה נוספו מגן רוח למניעת מערבולות אוויר וחימום צוואר הפועל ממשענות הראש.

ב.מ.וו סדרה 4
צילום: ב.מ.וו
 

שלוש גרסאות

סדרה 4 מוצעת כמקודם בשלוש גרסאות – בכולן מנועי טורבו-בנזין ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, השתיים הראשונות עם הנעה אחורית. המנוע ב-420i בנפח 2.0 ליטר ובמבנה 4 צילינדרים, וזה מייצר 184 כ"ס ב-5000-6500 סל"ד ו-30.6 קג"מ ב-1350-4000 סל"ד – ליצירת רצועת כוח של 5150 סל"ד(!), להאצה של 7.5 שניות ל-100 בקופה, 8.2 שניות בקבריו, והמהירות המרבית היא 240 קמ"ש ו-234 קמ"ש בהתאמה.

ב.מ.וו סדרה 4 2024
צילום: ב.מ.וו

המנוע ב-430i זהה, אך התפוקה שונה: 245 כ"ס ב-4500-6500 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-1600-4000 סל"ד; ההספק מעט נמוך יותר מאשר עד כה, אך הטווח בו הוא נשמר בשיאו גדול בהרבה – לפני כן: 258 כ"ס ב-6500 סל"ד. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.9 שניות בקופה, 6.4 שניות בקבריו, והמהירות המרבית 250 קמ"ש בשני סוגי המרכב.

הגרסה הבכירה היא M440i ולזו מנוע בנפח 3 ליטרים ובמבנה 6 צילינדרים בטור, מוטמע בו מערך היברידי מתון (48 וולט), התפוקה הכוללת היא 374 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-51 קג"מ ב-1900-5000 סל"ד(!) וההנעה היא כפולה. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 ב-4.5 שניות בקופה, 4.9 שניות בקבריולה, והמהירות המרבית גם כאן 250 קמ"ש בשתיהן. 

ב.מ.וו סדרה 4 קבריו
צילום: ב.מ.וו
 

ארבע רמות גימור

מחיר 420i קופה החל ב-400,000 שקלים ברמת האבזור 'סטייל' הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור, תפעול חשמלי למושבים. מחיר גרסה זו ברמת האבזור 'M ספורט' הוא 445,000 שקלים – 485,000 שקלים בקבריו; זוהי רמת האבזור הבסיסית שלה – להגה כיול ספורטיבי יותר, במפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים ובזה של האבזור: חישוקי "19, ועל אלה פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ, גימור מהודר יותר בפנים. 

ב.מ.וו סדרה 4 בישראל
צילום: ב.מ.וו

מחיר 430i עם חבילת 'M שאדאו' הוא 495,000 שקלים בקופה, 535,000 שקלים בקבריו. במפרט בעיקר: היגוי ספורטיבי עם יחס משתנה, כיול M ספורטיבי למתלים, בלמי M עם קליפרים כחולים; בנוסף: מערכות בטיחות מתקדמות יותר, מצלמות היקפיות, גימור שחור למרכיבים, מערכת שמע של הרמן קרדון. 

ב-M440i רמת האבזור 'M ספורט פרו' ומחירה 609,000 שקלים בקופה, 649,000 שקלים לקבריו, ובמפרט הטכני: מתלים אדפטיביים, דיפרנציאל M מוגבל החלקה, קליפרים אדומים; בנוסף: תאורת לד-מטריקס אדפטיבית, תאורת לייזר מאחור. במפרט הבטיחות גם התרעה על תנועה צולבת מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר.

ב.מ.וו סדרה 4 סביבת נהג
צילום: ב.מ.וו
 

אחד M4

בנוסף לשלוש הגרסאות האלה של סדרה 4, החלה השיווק של M4 שתוצע ברגיל בקופה בלבד, ובקבריולה בהזמנה מיוחדת. M4 מוצעת במהדורת 'קומפטישן' כמקודם, המנוע זהה לזה המשרת את M440i – התפוקה והיכולת לא. ההספק 510 כ"ס ב-6250 סל"ד והמומנט 66.3 קג"מ ב-2750-5500 סל"ד. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה אחורית. כל אלה מסדרים לרכב האצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, 12.5 שניות ל-200 קמ"ש.

ב.מ.וו M4
צילום: BMW

העיצוב בהשוואה לגרסאות הרגילות אגרסיבי ומוחצן יותר, וכמו לפי החידוש גג מסיבי פחמן, מערך מיוחד להתאמת מצבי הנהיגה האישיים, תצוגה עילית ייחודית – ובעיקר: בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בלמי M עם דיסקים מאווררים ומחוררים מלפנים ומאחור וקליפרים אדומים, צמיגי 275/35-19 מלפנים, 285/30-20 מאחור.

מחיר M4 הוא 815,000 שקלים לקופה, 925,000 שקלים לקבריו.

ב.מ.וו סדרה 4 קבריולט
צילום: ב.מ.וו