טלקאר, יבואנית קיה בישראל, הכריזה היום (שלישי) על תחילת השיווק של EV9, דגם הפנאי החשמלי הגדול של היצרן. דגם זה זכה בתואר 'מכונית השנה העולמית' (ICOTY) לשנת 2024, ובמסגרת זאת נבחר גם כ'רכב החשמלי העולמי'. 
 

הדגם

קיה EV9 הוא דגם פנאי גדול (E-SUV) עם שלוש שורות מושבים שהוצג ב-2023 ומבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית E-GMP של קונצרן יונדאי-קיה אותה הוא חולק עם תת המותג איוניק של יונדאי, גם עם כאלה של ג'נסיס, מותג היוקרה שלה. דגם זה מוצע בגרסת מנוע אחד והנעה אחורית או בגרסת שני מנועים והנעה כפולה.

קיה EV9
צילום: קיה

העיצוב מזוות ליצירת רכב רב-נוכחות, הסבכה הקדמית מביאה קווים של 'אף הטיגריס' במהדורה חשמלית, ותאורת הלד מהווה מרכיב משמעותי ליצירת הופעה בולטת מלפנים ומאחור (וגם קצת מהצד).

הממדים נכבדים בהחלט; בסיס הגלגלים הוא 310 ס"מ, אורך הרכב 501 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ וגובהו 177-178 ס"מ לפי הגרסה. נפח תא המטען האחורי כאשר כל המושבים בשימוש הוא 333 ליטרים, עם קיפול השורה השלישית 828 ליטרים ועם קיפול השנייה 2393 ליטרים. נפח תא המטען הקדמי הוא 90 ליטרים בגרסה ההנעה האחורית, 52 ליטרים בהנעה הכפולה. משקל הרכב בצד הכבד של הסקלה: 2501 ק"ג בהנעה אחורית, 2648 ק"ג עם ההנעה הכפולה.

קיה EV9 מוצע עם מנוע יחיד המייצר 203 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ההנעה כאמור אחורית, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.4 שניות והמהירות המרבית 185 קמ"ש. 

קיה EV9 2024
צילום: קיה

בגרסת שני המנועים התפוקה הכוללת היא 384 כ"ס ו-75.7 קג"מ, ההנעה כפולה, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 5.3 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש.

דגם זה מוצע בישראל עם סוללה באנרגיה של 99.8 קוט"ש, הטווח הוא 563 ק"מ בגרסת המנוע היחיד, 505 ק"מ עם 2 המנועים, והספק הטעינה המרבי הוא 350 קילוואט; כידוע, מתח המערכת ברצפה הנ"ל, 800 וולט, מאפשר הספק טעינה גבוה זה.

לקיה EV9 מתלי מק'פרסון מלפנים ורב-חיבוריים מאחור והדיסקים הקדמיים והאחוריים מאווררים. בסביבת הנהג בין המסך המרכזי ולוח המחוונים המוקרן מסך קטן ("5.4) לשליטה גם במיזוג, בורר ההילוכים הנמצא כעת ליד ההגה בהפעלה על-חוט, והבלימה הרגנרטיבית נשלטת על-ידי פקדים נפרדים. 

קיה EV9 בישראל
צילום: קיה
 

גרסאות, מחיר

קיה EV9 מוצע כאמור בשתי גרסאות, ולכל אחת צמודה רמת אבזור אחת. 

במפרט הבטיחות בשתיהן: 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אקטיבית, ניטור אקטיבי של שטח מת כולל הצגתו עם איתות, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, מניעת תאונה של רכב חוצה בצומת, מערכות התרעה על שכחת ילד ופתיחת דלת מסוכנת.

קיה EV9 אבזור
צילום: קיה

גרסת המנוע היחיד ב'פרמיום' עולה 429,000 שקלים ובזו שבעה מושבים. במפרט האבזור, בין השאר, תאורת לד, צמיגי 255/65-19, חלונות גג (נפתח וקבוע), מצלמת 360 מעלות, מפתח חכם, תפעול חשמלי של דלת תא המטען והמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור וחימום, בקרת אקלים תלת-אזורית עם שליטה בשורה השנייה ופתחי מיזוג גם בשלישית, מסך מרכזי "12.3 ולוח מחוונים "12.3, ממשקים סלולריים, משטח טעינה לסלולרי עם קירור, הגה מחומם.

גרסת שני המנועים ב-'GT ליין' עולה 489,000 שקלים, ובזו 6 מושבים, כאשר השניים האמצעיים נפרדים, כוללים אפשרויות הטיה, נשלטים חשמלית ויש להם הדום; מושבים אלה נמצאים גם מלפנים. בנוסף: תאורת לד מטריקס, צמיגי 285/45-21, תצוגה עילית, כוונון חשמלי להגה, זיכרונות למראות, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם גם עיסוי, מערכת שמע של מרידיאן עם 14 רמקולים.

קיה EV9 סביבת נהג
צילום: קיה
 

שיווק ועוד

קיה EV9 מוצע כבר כעת במספר יחידות קטן, ומשלוח גדול יותר יתייצב כאן תוך חודש וחצי. אנשי קיה ציינו כי הרוכשים את הדגם החדש יוכלו להזמין אותו בהתאם להעדפותיהם, באופן הדומה למה שנעשה עם דגמים גדולים של מותגי יוקרה

ל-EV9 אחריות של 3 שנים ולסוללה אחריות ל-7 שנים, מרווח הטיפולים הוא 30,000 ק"מ/24 חודשים.

קיה EV9 מחירים
צילום: קיה