מיני החדשה, הפרטים
כזכור, מיני החדשה הוצגה תחילה בשתי גרסאות חשמליות אשר מבוססות על פלטפורמה חדשה שהיא חלק ממיזם משותף עם גרייטוול הסינית. גרסאות הבנזין אשר הוצגו מבוססת על פלטפורמת UKL1 המוכרת של ב.מ.וו.העיצוב החיצוני שומר על המאפיינים המוכרים של הדגם ובמקביל יוצק פרשנות מודרנית ועדכנית לאייקון הבריטי. גם בסביבת הנהג בולט הקשר למקור אל מול הביטוי המודרני הכולל מסך מולטימדיה ולוח מחוונים עגול במרכז בקוטר של 24 ס״מ דרכו מתופעלות מרבית מערכות הרכב.
מיני מציעה כעת את הדגם החדש במרכב 3 דלתות בלבד עם הבדלים קלים במידות בין הגרסאות החשמליות לגרסאות הבנזין. ממדיהן של החשמליות הם: 386 ס״מ לאורך, 175.5 ס״מ לרוחב, 146 ס״מ לגובה ובסיס גלגלים של 252.5 ס״מ – גרסאות הבנזין ארוכות (בכ-1.5 ס״מ), צרות (כ-1 ס״מ פחות), נמוכות (כ-3 ס״מ פחות) ובעלות בסיס גלגלים קצר יותר (בכ-3 ס״מ). נפח תא המטען של כל הגרסאות זהה עם נתון של 210 ל׳. כמובן, החשמליות גם כבדות מאחיותיהן מונעות הבנזין: 1,615-1,680 ק״ג בהתאם לגרסה לעומת 1,335-1,360 ק״ג בבנזין.
לכל אחת משיטות ההנעה שתי גרסאות. היצע החשמל מתחיל בגרסת E לה מנוע חשמלי יחיד המפיק 184 כ״ס ו-29.6 קג״מ. ההנעה קדמית והביצועים הם 7.3 שניות ל-100 קמ״ש ו-160 קמ״ש מירביים. טווח הנסיעה עומד על 300 ק״מ מירביים הודות לסוללת 40.7 קוט״ש ברוטו (36.6 קוט״ש נטו). טעינה ביתית עד הספק 11 ק״ו וטעינה מהירה עד 75 ק״ו.
גרסת SE מציעה מנוע חזק יותר – 218 כ״ס, 33.6 קג״מ – המספק ביצועים עדיפים: 6.7 שניות ל-100 קמ״ש ו-170 קמ״ש מירביים. בנוסף לגרסה זו סוללה גדולה יותר – 54.2 קוט״ש ברוטו (49.2 קוט״ש נטו) – לטווח מירבי גבוה יותר: עד 390 ק״מ בין טעינות. הספק הטעינה הביתית המירבי זהה אולם זה של הטעינה המהירה גבוה יותר: עד 95 ק״ו.
בצד הבנזין ישנה גרסת קופר לה מנוע הטורבו-בנזין המוכר בנפח 1.5 ל׳ (3 ציל׳) שעבר מקצה שיפורים לאחרונה. ההספק עומד על 156 כ״ס והמומנט 23.4 קג״מ, ההנעה קדמית, התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים והביצועים הם 7.7 שניות ל-100 קמ״ש ו-225 קמ״ש מירביים.
בראש ההיצע עומדת כרגע גרסת קופר S העושה שימוש במנוע ה-2.0 ל׳ המוכר שגם הוא עודכן לאחרונה: כאן נתוני המנוע עומדים על 204 כ״ס ו-30.6 קג״מ. גם בקופר S הנעה קדמית ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים אך הביצועים עדיפים: 6.6 שניות ל-100 קמ״ש ו-242 קמ״ש מירביים.
בטיחות, אבזור, מחיר
כסטנדרט כל הגרסאות מגיעות עם מערך בטיחותי הכולל 6 כריות אוויר, התראה מסטייה מנתיב כולל תיקון, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התראה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור כולל בלימה ועוד. רמת הגימור ׳פייבוריט׳ מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה.מיני מוצעת בשתי רמות גימור. ׳קלאסיק׳ כוללת תאורת לד מלאה, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע עגול למערך המולטימדיה בקוטר 24 ס״מ הכולל קישוריות לאנדרואיד ואפל, חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ׳ ועוד.
רמת ׳פייבוריט׳ מוסיפה חישוקי 17 אינץ׳ או 18 אינץ׳ בגרסת קופר S, חלון שמש נפתח (לא בקופר בנזין), ריפוד מהודר, חבילת עיצוב חיצונית ופנימית, מושבים ספורטיביים, כניסה והנעה ללא מפתח (סטנדרט בחשמלית) ועוד. גרסת קופר S מוסיפה גם כוונון חשמלי למושבים כולל זכרונות ועיסוי ועוד.
המחיר של גרסת קופר עם מנוע הבנזין בנפח 1.5 ל׳ מתחיל ב-205,000 שקלים לרמת גימור ׳קלאסיק׳ ומגיע עד 224,000 שקלים לרמת גימור ׳פייבוריט׳. קופר S מוצעת רק ב׳פייבוריט׳ ומחירה 285,000 שקלים.
המיני החשמלית בגרסת קופר E וברמת גימור ׳קלאסיק׳ מוצעת ב-240,000 שקלים. גרסת קופר SE החזקה, המאובזרת ועם הטווח העדיף מוצעת ב-280,000 שקלים.