ב-MG נערכים לשנה אסטרטגית בכל הכרוך בהיצע הדגמים; בישראל התוודענו זה עתה לשני רכבים חשמליים מוגדלי טווח ומתוגברי ביצועים בסדרת MG4, והנה באירופה נערכים לקלוט עוד מקבץ של כלי רכב, כולל גרסה קיצונית מחושמלת - MG סייברסטר. אלא שעבור המשתמש הטיפוסי, הבשורה הצרכנית טמונה בהצגת היורש של ה-EHS פלאג-אין הייבריד, שכבר אחרי השקתו בארץ ב-2021, צבר אלפי מכירות. 

ב-MG ינצלו את המסלולים והמדשאות המפוארים של פסטיבל המהירות בגודווד, בריטניה שנערך בחודש יולי כדי לחנוך את ה-EHS החדש, שלפי אנשי המותג יהיה "חדש לגמרי - ולא דומה במאומה לדור המקורי", כך מציין גיא פיגונאקיס, מנהל מערך השיווק של היצרן באנגליה לכלי התקשורת בגרמניה. התשתית הטכנולוגית שופרה ללא היכר, כך גם הטכנולוגיה אבל בחברה מבטיחים לשמר טווח מחירים משתלם, המורכב גרסת בנזין מסורתית וכן גרסת פלאג-אין מעודכנת כאמור. 

המערכת החשמלית של ה-EHS, שנמכר באירופה בשני דגמים, ה-HS הרגיל (שאינו משווק כאן) ודגם הפלאג-אין חולקים הרבה דמיון, פרט כמובן לשימוש בחשמל. המידע אודות ה-EHS החדש חלקי בלבד, אך ככל הידוע ימשיך עם מנוע בנזין טורבו, תיבה אוטומטית וביצועים משכנעים. הפרט המסקרן ביותר נוגע לטווח הנסיעה של הסוללה, שיהפוך אותו לאחד מכלי הרכב היעילים ביותר בשיטה זו.

MG EHS 2023
צילום: יצרן

ב-MG הכפילו את קיבולת הסוללה שעומדת כיום על 16 קילוואט, כך שטווח הנסיעה המרבי שלו עשוי להתייצב על קרוב ל-100 קילומטרים עד התרוקנות (או סביבות 85-90 ק"מ ריאליים בתנאי נהיגה משתנים) על פי מחזור נסיעה תקני באירופה ובישראל (WLTP). מחירו עמד בזמן ההשקה בישראל על 160 אלף שקלים בגרסת כניסה.

למרות הפריצה של הדגמים החשמליים המלאים, ה-HS עדיין מככב בטבלת המסירות באירופה עם קרוב ל-20 אלף יחידות, שני בלבד ל-MG ZS, אשר בקרוב יוחלף על ידי דגם חדש אף הוא. בהקשר זה, ידוע כי MG עתידה לחשוף לצד ה-EHS, ה-ZS והסייברסטר גם את ה-MG3, שתייצג את המכונית החשמלית הזולה ביותר במשפחה החדשה. ב-MG, שואפים להגדיל את כמות המכירות ל-300 אלף באירופה עוד השנה (יותר מכפול מהנתונים ב-2022). 

MG EHS סביבת נהג
צילום: יצרן

מיסים
בתשובה לשאלה בפתיחת המאמר, ברקע החדשות והבשורות, שוק הרכב האירופי, וגם הישראלי ממתין כעת, כל אחד במפלס המתחים שלו, להחלטות שתתקבלנה בצמרת בכל מה שנוגע למיסוי כלי רכב חשמליים. כזכור, בתחילת ספטמבר נפתחה חקירה של האיחוד האירופי לבדיקת הטבות המס שמקבלים היצרנים הסיניים, בזכותם הצליחו להציף את אירופה בחשמליות זולות. הערכות זהירות, מדברות על הכפלת נתח השוק של הסינים באירופה מ-8% ל-16% כבר בשנה הבאה.  

אז מה גורלו של ה-EHS? ככל הידוע, האיחוד האירופי יגביל את עליית המס רק לכלי רכב חשמליים טהורים המיובאים מסין, ולא יעניש רכבי פלאג-אין או רכבים מסורתיים. אבל כך הדברים מעבר לים. בישראל לעומת זאת, מס הקניה על רכבי פלאג-אין הושווה בינואר ל-83% ועשוי לחרוץ את גורלם של דגמי PHEV רבים בשוק המקומי ולפגוע בכדאיות העסקה, וזה עוד לפני גזירות נוספות של האוצר שתכנסנה לתוקפן בשנה הבאה, בהן מס נסועה וסעיפים אחרים ב"מיסוי הירוק".  

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'אוטו' כי כרגע נבחן מחירו הסופי של ה-EHS החדש וייבדק אם יהיה רלוונטי לשוק המקומי לאחר כל השינויים במיסוי. יחידות אחרונות של הדגם הקיים, נמסרו ללקוחות בשבועות האחרונים.