פרארי אולי השיקה לאחרונה מכונית קצה עם תריסר צילינדרים, ולו כדי להזכיר לעולם כיצד היא בנתה את המוניטין שלה כיצרנית רכבי ספורט מפוארת, אולם חלק ניכר ממשאבי המותג מופנים לחשמול ומערכות היברידיות כדי להתמודד עם השינויים בענף; ב-21 ביוני היא תפתח את מפעל ה-e-building ההחדש במרנאלו בו הושקעו מעל חצי מיליארד דולר, כאשר ב-2025 היא תגלגל החוצה, לראשונה בתולדותיה מכונית חשמלית טהורה. 

"בשבילי, ה-e-building מייצג שלושה דברים: אפשרות לייצר סוללות, סרנים - ומכונית שלמה", אומר מנכ"ל פרארי בנדטו ויניה. "הדבר השני הוא לייצר לא רק מכוניות חשמליות אלא גם היברידיות בשיטות בר-קיימא. והדבר השלישי, עצם הקמת המתחם הוא הבעת אמון שלנו בעתיד החשמלי - ואנחנו צריכים להיות מוכנים". 

בה בעת, חטיבת המירוצים, בוחנת לכאורה, מעורבות במירוצי הפורמולה E, ונציגות של הסקודריה בהחלט עשויה לתת דחיפה משמעותית לסבב שהחל את דרכו לפני עשר שנים ומתקשה לייצר התלהבות ומתח בקרב חובבי ספורט מוטורי אדוקים, שכנראה לא התרגלו להעדרם של מנועים קונבציונליים במסגרת תחרותית. 

מנכ"ל האליפות, ג'ף דודס אמר לאחרונה בראיון לכלי התקשורת באיטליה, שהסימנים חיוביים על אף שהאיטלקים לא מגיבים לדיווחים: "פרארי הכריזה על מפעל ייצור לרכב חשמלי ותכניות ארוכות טווח בטכנולוגיה חשמלית מלאה - ולא היברידית. אין ספק שמותג בסדר גודל של פרארי ימשוך הרבה תשומת לב - יש להם קהל עצום".

פרארי פורמולה E
צילום: FIA
 

לא פוסלים, לא מאשרים

בפרארי מנסים לצנן את השמועות בערוצים נמוכים, ומרוכזים בהמשך עונת הפורמולה 1 ומירוצי סיבולת. יתרה מזאת, ולאור העובדה שהמפעל במרנאלו טרם הותנע, לא נראה שהם יהיו ערוכים לכך בשנה הקרובה כשהיצרנים ישיקו דור 4 של מערכות הינע חשמליות באליפות. חלק מהשמות הבולטים בפורמולה E הם יגואר, קופרה, DS וכן פורשה. 

מאידך, המותגים שמתחרים בפורמולה E שבעי רצון מהתקנות: הפלטפורמה זהה, אך בכל הכרוך בחומרה, עיצוב, עוצמת המערכת החשמלית, גמישותה וכיול - יש להם חופש די גדול כדי להעמיד מכונית מהוקצעת על פי הבנתם. בנקודה זו, ייתכן שפרארי תמצא את הסיבות הנכונות לנצל את האליפות כדי לבחון טכנולוגיה שתיטיב עם המכונית החשמלית הסדרתית לכביש הציבורי, זו שתושק בשנה הבאה, ואלה שתגענה אחריה.