את משפחת הכביש שטח החשמלית מייצג מזראטי גרקאלה, שהינו רכב בעל חשיבות אסטרטגית עבור מותג אקזוטי שזקוק להכנסות גם מכלי רכב שימושיים יותר מדגמי קופה ו-GT. על אף שמדובר בקרוסאובר חמישה מושבים, על אורך של 4.85 מ' ועם אתגרים פיזיקליים מול משקל וגובה, לגראקלה מערכת הינע עוצמתית המבוססת על הנעה כפולה, נגזרת משני מנועים חשמליים בצימוד אל סוללה בקיבולת של 105 קילוואט וכיול מתלים ייחודי.
בסיועם של שני המנועים החשמליים, הגרקאלה מייצר הספק מרבי של 550 כ"ס, חוצה את קו ה-81 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות בלבד. מהירותו המרבית מתייצבת על 220 קמ"ש. הסוללה מספקת לו טווח נסיעה של 501 קילומטרים, ובזכות בקרת מתח של 400 וולט ניתן להשיב לסוללה במסופים מהירים (DC) כ-80% בפרק זמן של חצי שעה. טעינה במסוף 22 קילוואט תגבה חמש שעות זמן המתנה.
מזראטי ארזה את הגרקאלה פולגורה בתמה שחורה-קרבון בחלל הנוסעים, עם חיפויים מהודרים, מושבים בגוון שזוף, כיוונים חשמליים עם 14 זכרונות, בקרת אקלים תלת אזורית, צגי שליטה מאחור ועוד. ברשימה תמצאו גם בורר מצבי נהיגה בעל חמישה מצבי כיול, לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מצלמות 360 מעלות, חיישנים היקפיים, במת סאונד של סונס עם 14 רמקולים והיצע נרחב של מערכות הגנה אקטיביות.
עוד בציוד התקני כולל גרקאלה גם בולמים אדפטיביים, וברשימה החיצונית מגיע עם מוטיב פולגורה ייחודי המורכב מפגושים ספצייפיים לדגם, תאורת LED מטריקס, חישוקים בעיצוב בלעדי בגודל 20 אינץ' ועוד.
תחזיקו חזק - גראן טוריסמו וקבריולה פולגורה
מי שאמיץ ועשיר דיו להרשות לעצמו להחשף לצד הקיצוני ביותר של מזראטי, יוכל להתחדש, בקונפיגורציה פרטנית מול היבואן, במזראטי גראן טוריסמו וגראן קבריולה פולגורה - שני דגמים שמבטאים את השפיץ הטכנולוגי של היצרן בכל הכרוך בחיבור מערכות הינע חשמליות לרכבי GT עם יכולת מסלול תחרותית. דגמים אלו, כאמור מתחילים ב-1.79 מיליון שקלים לדגם הקופה, ואילו תמורת הקבריולה תיפרדו מ-1.89 מיליון שקלים.בקרביים, שוכנת מערכת חשמל מתוחכמת ויעילה מבחינה אנרגטית שמחלצת משלושה מנועים חשמליים - שניים משודכים לסרן האחורי ומנוע נוסף מוצמד מלפנים, הספק מרבי של 761 כ"ס, 137.6 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות, ל-160 קמ"ש ב-6.6 ש' ועד מהירות מרבית של 325 קמ"ש. שילוב של מנגנון וויסות מומנט בין שני הסרנים מאפשר לה להעביר את הכוח בצורה מדודה לכביש, כך שכל הסוסים מגיעים למקום הנכון - ובתזמון המדויק ביותר ובשליטה מבוקרת.
לאור אופי השימוש בהן, שתי המכוניות, המבוססות על סידור הושבה לארבעה, מגיעות עם בקרת מתח 800 וולט, המאפשרת להטעין את הסוללה, כאן בקיבולת של 92 קילוואט ל-100 קילומטרים ב-5 דקות, בזכות מנגנון טעינה שכשיר לקלוט עד 300 קילוואט במטענים אולטרא-מהירים. טעינתן במטען AC מותאמת ל-22 קילוואט.
לשני הדגמים עיצוב חיצוני קרבי, המבוסס גם על קישוטים של המשפחה החשמלית; חישוקי 20 אינץ' מלפנים ו-21 אינץ' מאחור, דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, מתלי אוויר, מערכת מולטימדיה עם שלושה צגים דיגיטליים הנחלקים בין צמד מסכי 12 אינץ' ומסך 8.8 אינץ' ומערכת שמע משובחת.
מזראטי שומרים באדיקות על מקוריות וייצור, ולכן כל הדגמים מתוכננים באיטליה ומורכבים בתחומיה, עם מערכת הפצה ב-70 מדינות. החברה מחויבת גם היא לחשמול מלא של ההיצע בשנים הקרובות, כאשר בטווח של 12 חודשים נפגוש את ה-MC20 החשמלית, ולאחריה יצטרפו רכב כביש שטח חשמלי גדול וב-2028 פרשנות חשמלית מלאה של הקוואטרופורטה.