מירוץ הסיבולת (24 השעות) בנורבורגרינג נחתם לפני שלושה ימים עם נצחון מרשים של יונדאי בקטגוריית התיור (TCR) בזכות הופעה מוצלחת מאוד של אלנטרה N ו-i30N במקומות 1 ו-2 על הפודיום. אבל קצת לפני כן, יונדאי רכבה על ההכנות למירוץ והציגה בארה"ב גרסה תחרותית של ה-איוניק-N תחת הכותר המבטיח: TIme attack, או בתרגום חופשי - מירוץ נגד השעון.  

מעבר למפגן הטכנולוגי של המכונית עצמה, מדובר באירוע מכונן מבחינת הקוריאנים, שמנסים לתבוע את מקומם גם כיצרן רכבי ספורט חשמליים. לשם כך, יונדאי תנסה לתקוף את הר פייקס פיק בארה"ב במסלול תלול שמטפס עד לגובה של 1,500 מטר על כביש מתפתל ומסוכן. המטרה, כך הם אומרים, תהיה לקבוע שני הישגים: שיא לקרוסאובר חשמלי סדרתי, וכן שיא לקרוסאובר חשמלי סדרתי משופר.  

 יונדאי איוניק-N מול פייקס
צילום: יצרן

מבחינת זמינות כוח, אין הבדל דרמטי בינה לבין הגרסה המוכרת לנו מאירופה, מלבד תוספת של כ-40 כוחות סוס למנוע האחורי על ידי שינויי חומרה; הכוח המרבי מוגדל מ-650 כ"ס ל-680 כ"ס, אולם הביצוע נתמך על ידי שורה של התאמות פונקציונליות - אקטיביות ופסיביות; בולמים ובלמים מחוזקים, כלוב הגנה תקני עם מושבי מירוץ להם רתמת שש נקודות - ואפילו מערכת שמע מחוזקת ל-120 דציבלים המדמה צלילים של מכונית מירוץ כדי לסייע לנהג.  

פייקס פיק מוגדר כמסלול Hill climb, או טיפוס במעלה הררי והוא פעיל למתחרים מאז 1916, כאשר חלק ניכר מהזמן, עד 2011, כלל מקטעים לא סלולים (כורכר וחול). הוא מציב בפני הנהגים והמכוניות קשיים רבים - מנטליים, פיזיים, אקלימיים וטכנולוגיים. אורכו 20 קילומטרים ויש בו מעל 150 פניות, בעצימות משתנה וכאמור נישא לגובה של כמעט 1.5 קילומטרים. 

יונדאי שולחת לפייקס פיק ארבע מכוניות - שתיים סטנדרטית ושתיים משופרות. באיוניק-N המשופרות נוהגים דני סורדו (נהג הראלי של היצרן) וכן מומחה פייקס פיק, האמריקני רובין שוט שהתחרה על הגבעה המפורסמת עשרות פעמים וזכה 4 פעמים בקטגוריות שונות. באיוניק-N הרגילה, שגם היא תבצע את הטיפוס, נוהג פול דאלנבך עם 11 זכיות בפייקס פיק, גם הוא בקטגוריות מובחנות ונהג מבחן נוסף, רון זארס, שהיה לעתים שותף לסרטונים של קן בלוק המנוח. 

מתקפה קוריאנית: יונדאי תכבוש את פייקס פיק עם איוניק N חשמלית
צילום: יצרן