פולקסווגן ממשיכה להוסיף גרסאות להיצע של ID.7, המשפחתית הגדולה החשמלית החדשה שלה: הפעם אלה גרסאות הטווח הארוך והביצועים שמגיעות לשיווק באירופה. כבר בתחילת הדרך דובר על צמד הגרסאות הללו, לאחרונה גם חשפה תמונות ראשונת של GTX, וכעת מגיעים הפרטים.
 

טווח ארוך, ממש

גרסת הטווח הארוך מכונה 'פרו S', וזו תוצע בשתי תצורות המרכב – סדאן או סטיישן. המנוע הוא אותו אחד המוכר בעל הספק של 286 כ"ס וההבדל הוא בסוללה. לגרסת 'פרו S' סוללת 91 קוט"ש ברוטו (86 קוט"ש נטו), תוספת של כ-11% ו-11.6% בהתאמה ביחס לגרסה הרגילה. תוספת הקוט"שים מביאה לטווח רשמי מירבי של 709 ק"מ במרכב הסדאן ו-690 ק"מ לסטיישן – תוספת של 94 ק"מ ו-88 ק"מ בהתאמה ביחס לגרסאות הקיימות.

ID.7 עם טווח ארוך
צילום: פולקסווגן

מערך הסוללות החדש מביא עימו גם שיפור להספק הטעינה המהירה המירבי שעומד כעת על 200 ק"ו במקום 170 ק"ו בגרסאות הרגילות. הספק הטעינה הביתית ללא שינוי – עד 11 ק"ו.

בפולקסווגן מציינים כי עם נתוני טווח שכאלה שתי הגרסאות החדשות נכנסות ל"טרטוריה של מכוניות הבנזין". בכך הם מתכוונים שטווח הנסיעה מקביל לשל מכונית עם מנוע בנזין, ובשני המקרים מדובר במרחק המתקרב לזה המקסימלי אותו מעריכה היצרנית שנהג מן השורה יבצע ביום אחד ללא טעינה לילית.

פולקסווגן ID.7 טעינה
צילום: פולקסווגן
 

ביצועים טובים, אבל

כפי שכבר דיווחנו, גרסת ה-GTX עושה שימוש בשני מנועים להנעה כפולה והספק מירבי של 340 כ"ס. היא גם מצוידת באותה סוללת 91 קוט"ש של גרסת פרו S ונתוני הטעינה זהים – על אלה, השינויים לעיצוב החיצוני וסביבת הנהג תוכלו לקרוא כאן. את נתוני הביצועים והטווח חושפת פולקסווגן היום.

במרכב הסדאן, גרסת ה-GTX של ID.7 מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות בלבד ולהגיע לטווח מירבי של 595 ק"מ בין טעינות. במרכב הסטיישן (טורר) התאוצה ל-100 קמ"ש תיארך 5.5 שניות והטווח המירבי עומד על 585 ק"מ.

נציין כי על אף שילוש האותיות, המופע החיצוני הספורטיבי וההצהרות מדובר בגרסאות מתונות יחסית לאלה של המתחרות (טסלה מודל 3, BYD סיל ועוד), לפחות מהעולה מן הנתונים. בספטמבר האחרון חשפה היצרנית אב-טיפוס לגרסה קרבית במיוחד תחת השם ID.X – זו כבר הציגה 558 כ"ס, קיט אווירודיאנמי בולט והבטחה ליכולת דינאמית גבוהה במיוחד. האם זה רמז לגרסה חזקה יותר מ-GTX הנוכחית שתוצג בעתיד או שתישאר רק משאלת לב? נגלה בהמשך.

פולקסווגן ID.7 ארוכת טווח
צילום: פולקסווגן