במסגרת קריאה יזומה לתיקון עליה הכריזה אודי עבור e-tron GT, תבוצע בדיקת סוללת המתח הגבוה מחשש לליקוי אפשרי במודולים המרכיבים אותה; אותו ליקוי עלול לגרום להתחממות-יתר ובמקרים חריגים לשריפה.

בהתאם לתוצאות הבדיקה ובהתאם להנחיות היצרן, יוחלפו מודולים בסוללה ותתבקש בדיקה תקופתית בעתיד. בנוסף, ועל-מנת לצמצם את הסיכון עד לביצוע הבדיקה, היצרן ממליץ להגביל את היקף הטעינה המקסימלי של סוללת הרכב ל-80%.

משך הזמן המשוער לביצוע הבדיקה הוא כ-4 ימי עבודה. בעלי הרכבים הרלוונטיים יזומנו לביצוע הקריאה בתיאום עם משרד התחבורה.

חשוב לשים לב כי כל פעולה הקשורה בקריאה לתיקון – ובכלל זה בדיקה, תיקון או החלפת רכיב – מבוצעת ללא כל תשלום מצד בעל הרכב. התקנות בישראל קובעות עוד כי חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. בעל רכב שלא ייענה לקריאה לתיקון, לא יוכל לחדש את רישיון הרכב, לבצע מבחן רישוי שנתי ("טסט") או להעביר בעלות.


אודי e-tron GT
צילום: עזרא רפאל