פורד הכריזה במהלך סוף השבוע על תחילת ייצורו של פורד אקספלורר EV, רכב הפנאי שטח החשמלי של המותג האמריקני. במעמד זה, פורסם כי החברה תחשוף רכב חשמלי נוסף במרכב דמוי קופה שיחבור אליו באמצע יולי.

כפי שעשתה בהצלחה עם הפומה ב-2019, פורד תנסה לצמצם את הפערים בינה לבין הרוכשים המתחבטים על ידי פניה לממד הנוסטלגי; שמו של רכב הפנאי החשמלי בסיומת קופה יהיה פורד קאפרי, על שם מכונית הקופה שנמכרה מ-1968 עד 1986, ממנה נמסרו 1.8 מיליון יחידות.  

עד כה, פורד שיווקה את רק המוסטאנג החשמלית בהצלחה חלקית, אולם האקספלורר ו-קאפרי עתידים לפתוח להם את הדלת גם לשווקים המרכזיים באירופה, שכן הרכב מיוצר במפעל הבלגי בקלן. שני הדגמים מבוססים על ברית משותפת עם קונצרן פולקסווגן (ע"ע פורד ריינג'ר) ומחביאים מאחורי נוסח אמריקני את פלטפורת ה-MEB המוקדשת לרכבים חשמליים.

מפעלי פורד
צילום: יצרן

הספק המערכת החשמלית של הקאפרי יהיה אם כן זהה לאקספלורר EV, משמע כ-340 כ"ס, הנעה כפולה, האצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות. הסוללה מסוג LFP (זולה יותר כדי לשמר מחיר סופי אטרקטיבי) בקיבולת 77 קווט"ש, אמורה לתגמל את הנהגים עם טווח נסיעה מרבי של קרוב ל-600 קילומטרים במחזור WLTP.  

פורד הקצתה 2 מיליארד דולר להכשרת המפעל הבלגי (נפתח לראשונה ב-1930) לפיתוח טכנולוגיות חשמליות עבור רכבים מסורתיים. המחיר לאקספלורר החשמלי, וכן לקאפרי, עתיד להתייצב על אזור ה-50 אלף יורו לגרסאות בסיסיות. בהמשך, תהיה גרסה נוספת של האקספלורר בעלת טווח קצר יותר ומחיר מופחת בכמה אלפי יורו.