יונדאי, בדומה ליצרניות רבות אחרות – רק לאחרונה דיווחנו על תוכניות פולקסווגן בנושא, מנסה לנווט את דרכה בעולם הרכב ההולך ומתחשמל. לאחר שחשפה קו דגמים חשמליים יקרים ומתקדמים, פונה היצרנית לפלחי שוק נמוכים ונגישים יותר. המהלך המשמעותי הראשון בכיוון צפוי לראות אור כבר בסוף החודש – אז צפוי להיחשף רכב פנאי קטן חשמלי חדש במבחר: יונדאי אינסטר (Inster).

יונדאי תחשוף רכב פנאי קטן חשמלי ומוזל
צילום: יונדאי
 

יונדאי אינסטר, מעט פרטים

יונדאי אינסטר החדש הוא רכב פנאי קטן (A-SUV), מקביל פחות או יותר לכלים דוגמת סוזוקי איגניס וטויוטה אייגו X. הוא מבוסס על יונדאי קספר שהוצג בשנת 2021 על בסיס פלטפורמת K1 של יונדאי-קיה. קספר מוצע במגוון שווקים (בעיקר במזרח) עם מנוע בנזין בנפח 1.0 ל' בהספק של 75 כ"ס בגרסה אטמוספרית או 100 כ"ס עם מגדש טורבו. לקספר אורך של 360 ס"מ, רוחב 160 ס"מ, גובה של עד 160 ס"מ ובסיס גלגלים של 240 ס"מ.

אינסטר החדש יהיה למעשה גרסה חשמלית של דגם זה אשר תזכה לשם שונה. כדי לבדל עוד את אינסטר החשמלי מאחיו לפלטפורמה, ביונדאי העניקו לו טיפול עיצובי מתבקש. מן התמונות הבודדות שפורסמו נראה כי לרכב הפנאי החשמלי הקטן יחידות תאורת שונות לגמרי המציגות מוטיב מפוקסל, בסגנון זה של דגמי איוניק הגדולים והיקרים יותר. 

יונדאי תחשוף רכב פנאי קטן חשמלי ומוזל
צילום: יונדאי

בנוסף, פתח הטעינה של אינסטר יהיה בחזית כך שאם היה ספק – אנו צופים גם לשינויים במבנה הסבכה מלפנים. עוד צפויים חישוקים בעיצוב שונה ואולי כמה תגים ו"רמזים" לכך שמדובר ברכב חשמלי. תמונות ופרטים על סביבת הנהג לא פורסמו, אך זו סביר שתכיל כמה שינויים בממשק מערך המולטימדיה ואולי אף בלוח המחוונים. 

ביונדאי טרם פרסמו פרטים רשמיים על יחידת ההנעה מלבד נתון הטווח. זה צפוי לעמוד על 355 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP. 

השם, למקרה שתהיתם, נגזר מן המילים 'אינטימי' (Intimate) ו"חדשני" (Innovative) – שילוב שאמור להביא לידי ביטוי את ההתפתחות מקספר מונע הבנזין אל עבר אינסטר החשמלי. 

מהיבואנית לישראל קבוצת כלמוביל נמסר ל'אוטו' שהדגם יגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2025. 

יונדאי תחשוף רכב פנאי קטן חשמלי ומוזל
צילום: יונדאי