אנחנו היום יודעים, שפיג'ו 308GTI הייתה האחרונה בשושלת המפוארת שהתחילה עם ה-205GTI לפני 40 שנה. זה לא היה אקורד הסיום המשכנע ביותר לו פיללנו, כך שהתואר הזה שייך לטעמי ל-208GTI. אבל, לפחות המחויבות של פיג'ו לרכב ביצועים קומפקטי לא התמוססה לגמרי - אפילו כאשר העולם החשמלי תפס תאוצה ושינה את כל התוכניות והיעדים. 

בפיג'ו הקדישו מחשבה כיצד לממש את הרעיון של מכונית ספורט חשמלית/מחושמלת תחת תנאי הרגולטורים דרך הקמת מיזם ייחודי, ה-PSE, ראשי תיבות ל-Peugeot Sport Engineered. ב-2020, הם חנכו את המכונית שמייצגת את החזון של החטיבה: ה-508PSE, שאף זכתה למתיחת פנים בשנה הקודמת. 

ה-508PSE הוברגה כמובן על אותה שלדה, פרופורציות, מבנה פסטבק נמוך קומה ומושך, אך עם כיול מובדל, עזרים אירודינמיים ובעיקר - מערכת הנעה מאוד חזקה ורב שימושית; זו הייתה מבוססת על הנעת פלאג-אין עם שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) והספק מרבי של כ-360 כ"ס, המאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ועד מהירות מרבית של 240 קמ"ש. הסוללה אפילו נתנה לנהגים סביבות 50 ק"מ על טהרת החשמל. 

פיג'ו: לא מתמקדים ברכבי ביצועים חשמליים
צילום: יצרן

ה-508PSE לא הייתה מכונית זולה, כ-60 אלף יורו, ולכן היקף המכירות היה צנוע. על אף זאת, פיג'ו כן תכננו להרחיב את ההיצע, עד המהפכה הלוגיסטית של מטריית סטלנטיס, שלמעשה דחקה את התכניות בחזרה למגירה והעבירה את כל המשאבים לחשמול של מכוניות נוסעים מסורתיות, וכל דבר אחר - ייאלץ לחכות, כפי שאמרה לאחרונה המנכ"לית לינדה ג'קסון.  

ג'קסון לא פסלה על הסף מכונית ספורטיבית על אחת מהפלטפורמות של סטלנטיס (STLA), קטנה עד גדולה (יש מספר מידות) אבל היא גם לא רשאית להתחייב לשום דבר. "זה לא בקנה. לא מתוכנן משהו ספציפי אבל מי יודע? שום דבר לא וודאי. אבל אל תסיקו מזה שמחר נוציא הודעה על רכב PSE חדש".  

בין השורות, ג'קסון אולי רומזת שפיג'ו תנסה לחבר בין עיצובים פורצי דרך, מקוריים לבין רכבים חשמליים עם ביצועים מושחזים, כך שעד שהכותר PSE שוב יוצמד שוב לאחד מרכבי פיג'ו, תהיה לנהגים עצירת ביניים כדי להכיר את הדור החדש של המנועים וגם מה עומד מאחורי האמירות.