על רקע אישור חבילת השכר של אילון מאסק במפגש בעלי המניות של טסלה לפני ימים אחדים, במסגרתה קיבל מענק בגובה 56 מיליארד דולר, היזם האמריקני בחר להוציא לאור תרשים שבו מעריצי המותג הרבים מקבלים רמזים ראשונים לשני רכבי נוסעים חדשים, ולא יקרים. 

בתמונה הבודדה שהוצגה במהלך הפרזנטציה, ניתן לראות שמדובר בשלושה דגמים תחת מעטה, אלא שלפחות לגבי שניים מהם יש סבירות גבוהה שאכן מדובר בטסלה מודל 2 (המכונית הזולה ביותר של היצרן) וכן רכב פנאי קומפקטי חשמלי בשם טסלה מודל Q. הדגם השלישי ככל הנראה מיועד לשוק המוסדי ולחברות שילוח, ייתכן קונספט של הרובוטקסי. 

טסלה, כידוע, חייבת להצעיר את קו המוצרים שלה, שעל אף מתיחות פנים ממוקדות, כמו למשל למודל 3, מרגישה את התחרות הולכת ומתהדקת סביבה. מודל 2 וכן מודל Q, עתידים להגדיל מאוד את מעגל הלקוחות של טסלה עם תג מחיר שינוע באזור ה-25-35 אלף דולר. טסלה מודל Y המעודכן יופיע על הכבישים רק בשנה הבאה.

טסלה מודל 3 2024
צילום: טסלה

"ברור שיש לנו כמה מוצרים חדשים שאנחנו עובדים עליהם, תחת הכיסויים, ואני משוכנע שהם יהיו מאוד מיוחדים", כך אומר אילון מאסק במפגש בעלי המניות. 

בהתאם למסורת, שני הדגמים האסטרטגיים יהיו כמו בבואה מוקטנת של מודל 3 ומודל Y, ושניהם יורכבו במפעל הטקסני בטכנולוגיה חדישה שתגדיל את טווח הנסיעה ותשפר את ההיבטים הדינמיים, כאשר בשלב מאוחר יותר יחלו בייצור גם בסין, מה שיגדיל את היקף המכירות השנתי לחמישה מיליון כלי רכב. 

חשוב לציין, כי לפני חודשיים עלו דיווחים לפיהם טסלה פסלה את מיזם מודל 2 ("המכונית הזולה"), ואכן היו שמועות שמאסק ביטל הרחבה של מפעל הג'יגה בטקסס המוקדש לפיתוח המכונית בשיטות ייצור מהפכניות שמוזילות את המחיר הסופי לצרכן. מאסק הגיב לדיווחים וטען שמדובר ב"שקרים", ולאור אמירותיו האחרונות במפגש בעלי המניות, עושה רושם שהגלגלים כן בתנועה - בכוון הנכון.