ג'יפ ישיקו רכב פנאי חשמלי במחיר של 25 אלף דולר, או 30 אלף יורו באירופה. אבל רגע, אל תעצרו את הנשימה, משום שתאריך ההשקה נקבע לשנת 2027. כן, בעוד שלוש שנים, כאשר השוק יהיה צפוף במתחרים בקטגוריה שלו ועם תכונות אטרקטיביות, אולי פרט ליכולת 4X4 קצת יותר מלוטשת (שמעטים יעשו בה שימוש), החברה האמריקנית תזניק את הרנגייד EV החדש.  

הרנגייד המקורי, שהוצג ב-2014, אז בקונצרן פיאט-קרייזלר, היה עד לאחרונה הקטן מבין רכב הפנאי שטח של מותג ג'יפ, כשהוא ניצב כיום קצת מעל האוונג'ר במידותיו. האבולוציה החשמלית של הרנגייד תוברג על רצפת ה-STLA הקטנה ביותר של סטלנטיס והייצור, כך מסתמן יהיה באירופה, לצד ג'יפ קומפאס החדש שייחשף ב-2026 יחד עם ארבעה כלי רכב נוספים. 
 
"אנחנו הולכים לחזק מאוד את דריסת הרגל של ג'יפ כי אנחנו מאמינים שיש לו פוטנציאל גדול", כך קרלוס טאברס, נשיא סטלנטיס. "אם יש דבר אחד שהפך להיות מובן מאליו, זה שבכל מקום שאליו אני נודד בעולם - ברור לי שלג'יפ יש את המסורת והיכולת להיות כלי רכב מוביל". בסיוע הקמת מתקנים חדשים במדינות שעלות הייצור בהן נמוכה, מעריכים שיגדילו מכירות ב-50% עד 2027. 

לוקחים את הזמן: ג'יפ ישיקו רנגייד חשמלי
צילום: ג'יפ

הפרטים הטכניים אודות הרנגייד החשמלי אינם ידועים בשלב זה, אולם סביר שהוא יהיה "תאום" של רכבי פיאט (פנדה החדש) וכן של אופל פרונטרה, גם סיטרואן, עם קיבולת סוללה וביצועים דומים, כלומר טווח נסיעה של עד 340 קילומטרים לכל היותר. לג'יפ יש תוכניות מרחיקות לכת בכל הקשור בחשמול ההיצע בטווח של שנתיים וחצי: 13 רכבים חשמליים, חלקם פלאג-אין, אחרים חשמליים מלאים - נדבך מאסטרטגיית "החופש לבחור" עליה הכריזו. 

מבחינת ג'יפ, מדובר במהלך חשוב שיכול לצנן מעט את הביקורת אודות מחירים גבוהים (הממוצע לדגם של ג'יפ באמריקה הוא 60 אלף דולר). כך שאם יצליחו לשלב נכון בין חשמל, שטח וחוויה ידידותית, המותג האייקוני יגדיל באופן משמעותי את מעגל הלקוחות שלו, וגם יחזיר אנשים שדילגו החוצה בגלל מחירים מופרזים.