אאודי קבעה שיא חסר תקדים למכונית ספורט סדאן קומפקטית בנורדלשייפה, המקטע הצפוני של מסלול הנורבורגרינג בגרמניה. התוואי המפורסם, נזכיר מהווה שטח "ניסוי" ליצרני רכב רבים שמביאים אליו את מרכולתם לקראת השקת דגם ביצועים חשוב. את התואר היוקרתי, השיגה הגרסה האחרונה של ה-RS3 כשהיא עוצרת את השעון על זמן של שבע דקות ו-33 שניות. 

נהג המבחן של אאודי, פרנק סטיפלר קיבל לידיו גרסת טרום ייצור של ה-RS3, אולם זו משקפת את כל הנתונים הרשמיים של הרכב בגרסה הסדרתית שתחל את שיווקה בהמשך הקיץ באירופה; מנוע ה-2.5 ל' חמישה צילינדרים TFSI נותר כפי שהוא, מפיק 400 כ"ס ו-52 קג"מ.

סטיפלר מעיר שהכיול הייחודי של ה-RS3, ספציפית התאמת צמיגים חדשים של 'פירלי', לצד מנגנון וויסות מומנט מאפשרים להכניס את החרטום מוקדם יותר לסיבובים ולצאת מהר יותר. "אין ספק שזו תרומה גדולה לביצוע של המכונית ולהצלחה הגדולה על המסלול", כך ציין בסיום. 

אודי RS3 שיא מסלול
צילום: יצרן

באאודי אומרים שאלגוריתם חדש המנתח ביעילות את המידע בין מערכות חדישות נוספות, בהן מנגנון פיצול מומנט, מתלי ה-RS האדפטיביים, מייצבים אלקטרונים מתקדמים ומערכת בלימה מחוזקת, העלה את ה-RS3 לרמת נהיגה ודיוק שטרם חוו נהגי המבחן של אאודי ספורט. "הכול יוצר פחות חיכוך, האצה נחושה, רגישות לתנועה לטרלית ומומנטום אדיר", מוסיף סטיפלר. 

בשלב זה, אאודי RS3 מוכתרת למכונית המהירה ביותר בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות על הנורדשלייפה. ואולם, לכך יש להוסיף הסתייגות: ה-RS3 נעלה צמיגים תחרותיים (סמי-סליק), בעוד ה-M2, צוידה בצמיגי ביצועים מסדרת מישלן פיילוט ספורט קאפ 2, כך שהפערים בין שני המותגים צריכים להמדד בתנאים שווים. יש לנו תחושה ש-BMW לא תשאר חייבת.    

אודי RS3 שיא
צילום: יצרן