אחד הכלים המסקרנים ביותר של דאצ'יה שייחשף בסוף השנה (אולי תחילת 2025) הוא רכב הפנאי המשפחתי ביגסטר (Bigster). 

עבור דאצ'יה, יצרן שמתמחה ברכבים זולים, הרפתקניים ובעיקר לא יומרניים, תהיה זו הזדמנות כפולה: א. להפגין את השיפורים הטכנולוגיים והעיצוביים של המותג. ב. בזכות מחירים אטרקטיביים של 25-30 אלף יורו, משוכנעים כי יצליח לבסס את מקומו בקהילה תחרותית, מול דגמים כגון סקודה קארוק ואולי מול ניסאן אקסטרייל עם 7-מושבים.

דאצ'יה הציגה איורים של הביגסטר לפני שלוש שנים ובזמן האחרון, הוא נקלט מדי פעם בעדשות המצלמה באירופה במסגרת מבחנים, תחת הסוואה. ככל הידוע, הוא ישמר חלק מהקווים המקוריים של רכב המחקר ומתכתב עם שפת עיצוב נוכחית ועתידית ועשוי להראות כמו גרסה מוגדלת של דאסטר החדש עם חתימות תאורה ייחודיות. 

מתחת למעטפת הוברג על רצפת ה-CMF-B המשרתת את דאסטר, סאנדרו וכן ג'וג'ר, אולם מבחינת מידותיו, פרופורציונלית לרכבי דאצ'יה, יהיה הרכב הגדול ביותר של המותג על הפלטפורמה עם אורך של 4.6 מ' - שווה ערך, למשל לפולקסווגן טיגואן. 

תא הנוסעים צפוי להיות ידידותי למשתמש, רחב ידיים ועמיד יותר, וכן יהיה חדש לחלוטין - הן מבחינת מערכות והן מבחינת ירידה לרזולוציות של חומרים ומרקמים. הוא ישלב שני צגים דיגיטליים - 10 אינץ' בקונסולה ו-7 אינץ' בלוח המחוונים, ובניגוד לשנים עברו הציוד התקני יהיה פחות עירום.  

דאצ'יה ביגסטר - רכב גדול במעט כסף?
צילום: יצרן

הרכב המנועים של ביגסטר יהיה מגוון, אולם בהחלט עשוי לייקר אותו, שכן פרט למנועי בנזין טורבו בסיסיים בהם ה-1.3 ל' עם כ-150 כ"ס, דאצ'יה עשויה לחשוף גם גרסת פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים והספק מרבי של 160 כ"ס. גרסה זו תעמוד בפסגת המשפחה עם תג מחיר גבוה בלפחות 10%, אולם אינה חמושה בהנעה כפולה, שתהיה סטנדרטית בדגם הבנזין טורבו המצויד גם בנעילת דפרנציאל ובקרת שטח סלקטיבית לה מספר מצבי כיול.

הביגסטר מסתמן כרכב רב-שימושי, לא יקר ובהחלט מי שמאותת שהמותג הרומני מעוניין לעלות מדרגה אחת או שתיים במיצוב. יחד עם זאת, כפי שעשו ב-25 השנים האחרונות תחת חברת רנו המדיניות לא השתנתה, והם ינסו לתת לנהגים תמורה מלאה לכספם. ימים יגידו.