מקס ורשטפן ורד בול ניצחו בגרנד פרי הספרדי שנערך ביום ראשון במסלול מונטומלו שליד ברצלונה בקטלוניה. היה זה ניצחונם השביעי העונה מתוך עשרה מרוצים שנערכו עד כה. אלוף העולם ההולנדי ניהל מרוץ מושלם וכך גם קבוצתו, ואלה גברו על לנדו נוריס במקלארן שהצליח לצמצם משמעותית את הפער בסיום ועל לואיס המילטון במרצדס שסוף סוף החלה להשתפר.

אמנם ורשטפן הוביל כמעט מהפתיחה, אבל הגרנד פרי הספרדי היה צמוד ומותח – פערי הזמנים היו קטנים מהרגיל בגלל שהמתחרות צמצמו פערים, והרבה היה תלוי בתזמון החלפת הצמיגים ובביצוע. 

ורשטפן מנצח במותחן ספרדי
צילום: מרצדס

כבר בהקפות הדירוג היה ברור שהמאבק צמוד; נוריס במקלארן הקדים את ורשטפן ב-0.20 שניות, המילטון במקום השלישי וג'ורג' ראסל ברביעי הפגינו יכולת גבוהה במרצדס שלהם לאחר שנראה כי השיפורים סוף סוף עובדים.

עם אות הזינוק התמקד נוריס בחסימת ורשטפן, ואילו ראסל שהגיח מהצד הצליח לטפס למקום הראשון מהרביעי – זינוק כמעט בלתי נתפס. ורשטפן התעשת ראשון, הצליח לעקוף את נוריס כבר בהקפה הראשונה ומעט אחרי כן גם את ראסל. לאחר המרוץ אמר כי מבחינתו היה זה הרגע החשוב במרוץ. נוריס התעכב מאחורי ראסל, נדרש לו זמן רב מדי כדי לעקוף אותו, ועד אז ורשטפן כבר היה רחוק. מעבר לורשטפן מובילי המרוץ היו צמודים למדי, מה שאפשר לא פעם לכל השיירה להיעזר בכנף ה-DRS ומנע את היכולת לעקוף.

ורשטפן מנצח במותחן ספרדי
צילום: רד בול

ועדיין, היו במרוץ זה לא מעט עקיפות. לשתי החלפות הצמיגים על המסלול המהיר היה משקל רב, והקבוצות פעלו בהתאם. אנשי מקלארן ניסו לדחות את כניסת נוריס להחלפה, כדי שיסיים עם צמיגים טריים ויוכל ללחוץ על ורשטפן. השיקול היה נכון, הביצוע בהתאם, אך נוריס הצליח רק להתקרב ולא לתקוף. 

מבחינתו הזינוק הפחות מוצלח בו ירד למקום השלישי הוא זה שפגע בסיכוייו לנצח. מאחור הצליח המילטון לעבור את ראסל אחרי שעבר לצמיגים הרכים והמהירים בעוד ראסל שעצר לפניו בחר בצמיגים הקשים. גם המילטון שסיים במקום השלישי טען שהפתיחה הפחות מוצלחת שלו פגעה בסיכוייו לנצח או לפחות לאיים על המוביל. בכל אופן, הייתה זו הפעם הראשונה העונה בה המילטון סיים בשלישייה המובילה. רביעי סיים ראסל לפני שארל לקלר וקרלוס סיינז נהגי פרארי שלא היו מהירים מספיק במרוץ זה, למרות שהפער לא היה גדול ביחס למובילים. 

ורשטפן מנצח במותחן ספרדי
צילום: פרארי

גרנד פרי ספרד, ברצלונה, 23.6.24

1. מקס ורשטפן – רד בול 
2. לנדו נוריס – מקלארן 
3. לואיס המילטון – מרצדס 
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
5. שארל לקלר – פרארי 
6. קרלוס סיינז – פרארי 
7. אוסקר פיאסטרי – מקאלרן 
8. סרג'יו פרז – רד בול 
9. פייר גסלי – אלפין
10. אסטבן אוקון – אלפין

אליפות הנהגים אחרי 10 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 194 נק'
2. לנדו נוריס – 150 נק' 
3. שארל לקלר – 148 נק'
4. קרלוס סיינז – 116 נק'
5. סרג'יו פרז- 111 נק'

אליפות היצרנים אחרי 10 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 330 נק' 
2. פרארי – 270 נק' 
3. מקלארן – 237 נק' 
4. מרצדס –151 נק'
5. אסטון מרטין – 58 נק'