שלוש הצעות כאן – לכל אחת נקודת מוצא שונה. מאזדה 3 היא רבת מכר בהיקף עצום, פעם הייתה הנמכרת מסוגה בישראל והיא עדיין מאוד מבוקשת בקרב ציי רכב.
פולקסווגן גולף, המשפחתית המודרנית הראשונה ומורת הדרך לרבות, החלה לכוון לעבר איכויות מעבר לעממיות לפני דור, מציעה איכויות נכבדות בהגשה.
מרצדס הציגה משפחתית ראשונה, A קלאס, ב-1997 ובמבנה מקורי. מהדור השלישי מ-2012 המבנה רגיל, ודגם זה מהווה כרטיס כניסה למותג היוקרה הכה-נחשב הזה.
גולף ו-A קלאס נמכרו בהיקפים קטנים בהרבה, ויש לכך השפעה גם על מחירי האחזקה שלהם.
כאן יצוין כי נקודת ייחוס לנסועה היא זו הממוצעת בישראל העומדת על כ-15,000 ק"מ לרכב בבעלות פרטית, כפול לרכב שמוצאו בצי רכב.
מאזדה 3
שנה: 2019יד/נסועה: שנייה/97,000 ק"מ
גרסה/רמת אבזור: בנזין 2.0 ל', 165 כ"ס/'פרמיום'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10.5 ק"מ/ל'
מחירון/במגרש: 77,000 שקלים/80,000 שקלים
למאזדה 3 מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר המייצר 165 כ"ס ו-21.7 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הדגם המוצע כאן הוא מהדור השלישי שהוצג ב-2013 ולאחר מתיחת פנים מ-2017; הדור הרביעי-נוכחי משווק מאותה תקופה.
הדגם המדובר, ראשון עם רצפת ומנועי סקייאקטיב ובעיצוב העדכני, היה גם ביטוי לרצונה של מאזדה למיצוב גבוה יותר, ולכך היה ביטוי באבזור – פנסי לד עוקבי פנייה, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים – וגם לגימור, כאן עם ריפוד עור.
במפרט הבטיחות ל-3 בלימת חירום אוטונומית. תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי.
למאזדה 3 ביצועים טובים, נוחות נסיעה ראויה, אך המרחב מאחור בינוני. נפח תא המטען, 314 ליטרים, אינו גדול אך מספק שימוש רגיל.
מוניטין האמינות של מאזדה 3 הוא מהטובים בשוק המשומשות, ולכך מתווספים מחירי טיפולים נמוכים ביחס וזמינות חלפים תחליפיים וחלקי מרכב, גם משומשים, בהיקף עצום.
מרצדס CLA200
שנה: 2015יד/נסועה: שלישית/150,000 ק"מ
גרסה/רמת אבזור: בנזין 1.6 ל', 156 כ"ס/'אורבן'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12.5 ק"מ/ל'
מחירון/במגרש: 75,000 שקלים/80,000 שקלים
המשפחתית של מרצדס, A קלאס, הוצעה בדור השלישי שלה שהושק ב-2013 במבנה רגיל (בניגוד לשני הדורות הראשונים של הדגם) ובמספר גרסאות מרכב. הגרסה המוצגת כאן היא CLA, סדאן-קופה, וזו מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
גרסה זו של A קלאס מרשימה במקדם כניסה ייחודי בזכות מבנה מרכב אותו פוגשים בדגמים יקרים בהרבה, והיא מהווה כרטיס כניסה ראוי לעיון לעולמה של מרצדס. האבזור דל ביחס: פנסי בי-קסנון, גג שמש, תפעול חשמלי למושב הנהג בלבד, ריפוד עור למושבים. המרחב מאחור בינוני ומרווח הראש מצומצם. נפח תא המטען גדול, 470 ליטרים.
הביצועים בדגם זה סבירים, ונוחות הנסיעה בסדר בעיר, טובה יותר מחוצה לה.
יחידת ההנעה של מרצדס אמינה, אך יש לציין כי ברכב בן תשע שנים הבלאי יכול להיות משמעותי וכי מחיר החלפים אינו זול.
פולקסווגן גולף
שנה: 2018יד/נסועה: שלישית/84,000 ק"מ
גרסה/רמת אבזור: בנזין 1.4 ל', 125 כ"ס/'טרנדליין'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12.5 ק"מ/ל'
מחירון/במגרש: 61,600 שקלים/79,000 שקלים
גולף הוצגה ב-1973, והדגם המדובר הוא מהדור השביעי שהוצג ב-2012 ולאחר מתיחת פנים מ-2017 (כיום דור שמיני מ-2019). לדגם זה מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר המייצר 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ והתיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
הביצועים בדגם זה מספקים, ונוחות הנסיעה נמצאה בזמנו סבירה. המרחב מאחור מכובד לשניים. נפח תא המטען, 380 ליטרים, נאה ביחס להאצ'בק, וניתן לשנות בו את גובה הרצפה. ברמת האבזור הזאות חישוקי "15, מולטימדיה חדשה עם מסך "8, תאימות לאפל קארפליי וחיבור בלוטות' ועוד.
לפולקסווגן גולף מוניטין אמינות טוב, במיוחד לאחר העדכון שנעשה ב-2018 בתיבת ההילוכים. עם זאת האחזקה השוטפת נשארה יקרה מכיוון שמחיר החלפת המצמדים בתיבת ההילוכים בגלל בלאי הוא 6000 שקלים. משאבת המים סובלת במלאי מואץ אף היא ומחיר ההחלפה כ-2500 שקלים.
*פורסם לראשונה ב-26/06/2024 - נוספה סקירת וידאו.