בזמן שפולקסווגן מאיצה את פיתוח הרכב החשמלי הזול ביותר של הקונצרן, שיוצג כזכור רק בעוד שנתיים על בסיס רכב המחקר ID.2, יחד עם פתרונות דומים מצד קופרה וסקודה, מותג סיאט מפנה את תשומת ליבו לעניניים יותר בוערים ותכליתיים, כמו למשל שמירה על תפישת המותג בעיני הציבור כיצרן רכבים עם מנועים קונבציונליים ונגישים.  

מנכ"ל קופרה העולמית ווין גריפית'ס הכריז לפני כמה חודשים במסגרת מסיבת עתונאים דרמטית ש"סיאט כאן כדי להשאר", וכעת בראיון לעיתון הגרמני האנדלסבלט, מחזק את דבריו ואף מציין כיצד יתפתחו הדברים בשטח. לדבריו, "בעוד הקונצרן כרוך כמעט כולו במיזם המכונית החשמלית הזולה, עם טווח של עד 25 אלף יורו, סיאט עסוקה בחלופות מסורתיות". 

לפולקסווגן, סקודה וקופרה, יהיה דגם חשמלי המבוסס על רצפה ייעודית, מודולארית חדשה במהלך 2025-2026, אולם בסיאט מעריכים כי רכב חשמלי מתוצרתם עשוי להגיע רק בשלב מאוחר יותר, אם בכלל ובהתחשב בביקושים. "בלי סיאט, לא הייתה קופרה. ולכל אחד ממותגי הליבה יש תפקיד ברור - קופרה תייצר רכבים חשמליים, סיאט תייצר רכבים עם מנועי בעירה ברמת המחיר הבסיסית ביותר. יתרון זה, מאפשר לנו להיות מאוד גמישים. רכב חשמלי מלא? תלוי בתזמון והזמנים". 

סיאט: העתיד שלנו - רכבים קטנים וחסכוניים
צילום: קופרה

עוד אומר גריפתיס כי הדבר החשוב ביותר הוא להיות "פרגמטי ולא דוגמטי", אולם הוא משוכנע, על אף הירידה במכירות שהעתיד טמון בהנעה חשמלית. "הרבה יותר חשוב הוא לבחון איך השוק משתנה בשנתיים-שלוש הקרובות - ולא מה יקרה בעוד עשר שנים", הוא מדגיש.  

מה שגריפתיס שותל בין השורות, בעיקר כדי להעביר את המסר החוצה, הוא שסיאט נצמדת למנועי בנזין בטווח הנראה לעין, בעוד הרכב החשמלי יהיה רלוונטי כאשר יבשילו כל התנאים והאמצעים לייצרו בעלות פיתוח מופחתת, עם פרמטרים שימושיים, היינו טווח נסיעה גדול יחסית ומחיר של כ-20 אלף יורו. 

קופרה, הוא מציין יותר רווחית כעת, אחראית ליותר ממחצית מכירות קבוצת סיאט בשנה הקודמת (שניהם יחד הכניסו 625 מיליון יורו), אולם אין שום אמת בשמועות שסיאט תשנה את ייעודה בגלל ההצלחה של קופרה. "זה לא אחד על חשבון האחר. קופרה הם קצת מעל המותגים העממים. אבל לא פרמיום".