זה קרה ואנחנו לא אוהבים את זה: ב.מ.וו חשפה את ה-M5 החדשה (G90) והיא נראית קרבית באופן מתבקש, אבל מבט קצת יותר מעמיק יגלה כי המגמה המחושמלת מתרחבת. ראשונה הייתה מרצדס עם C 63 AMG החודש שהוצגה לפני כמעט שנתיים עם מערך היברידי-נטען שהוסיף המון להספק אבל גם למשקל. מעט לאחר מכן הוצגה ה-S הכוחנית וכעת מגיעה תורה של ב.מ.וו להצטרף ל"חגיגה".

ב.מ.וו M5
צילום: ב.מ.וו
 

ה-M5 החזקה והכבדה מעולם

הדור הנוכחי של M5 מבוסס, כמובן, על סדרה 5 העדכנית. בהתאם, המופע החיצוני נאה למדי ומוסיף כאן את האלמנטים המתבקשים להופעה ספורטיבית ודינאמית יותר. בסביבת הנהג עדכונים ברוח דומה הכוללים מושבים ספורטיביים, גלגל הגה חדש ועוד. נעבור במהרה לשינויים שמתחת לפח, ויש הרבה כאלה.

בחזית שוכן אותו מנוע V8 מוגדש בנפח 4.4 ל' המוכר מהדור היוצא אשר מפיק גם הפעם הספק דומה לחלק מהגרסאות של M5 היוצאת. הנתונים הם 585 כ"ס ב-5,600-6,500 סל"ד ו-76.4 קג"מ בטווח שבין 1,800-5,400 סל"ד. תקרת הסל"ד, למקרה שתהיתם, עומדת על 7,200 סל"ד – לא רע בכלל למנוע גדול ומוגדש. כבר כאן נתחיל להוציא מהבלון את האוויר ונזכיר כי הדור היוצא של M5 הציע נתון מומנט זהה אך נתון הספק גבוה ב-15 כ"ס.

ב.מ.וו M5 2024
צילום: ב.מ.וו

אלא שמערך ההנעה לא נגמר פה. הדור החדש משתמש במערכת היברידית-נטענת המוסיפה אל מנוע הבנזין גם מנוע חשמלי המפיק 197 כ"ס ו-45.8 קג"מ נוספים. הספק המערכת המשולב עומד על לא פחות מ-727 כ"ס ו-101.9 קג"מ! – 127 כ"ס מהדור היוצא, תוספת של כ-21% להספק. גרסאות מאוחרות וקיצוניות יותר של M5 היוצאת העמידו הספק של עד 635 כ"ס.

כבעבר, ההנעה כפולה והתיבה היא אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. למרות תוספת ההספק הנאה ה-M5 החדשה איטית יותר מזו היוצאת בתאוצה ל-100 קמ"ש. זו אורכת כעת 3.5 שניות במקום 3.4 שניות בעבר, ונתונים טובים יותר לגרסאות שהוצגה בהמשך. בתאוצה ל-200 קמ"ש שיפור קל בלבד: 10.9 שניות במקום 11.1 שניות בעבר.

ב.מ.וו M5 היברידי
צילום: ב.מ.וו

את הבדל הביצועים לרעת הדור החדש ניתן להסביר בנתון המשקל ששובר שיאים: לא פחות מ-2.43 טון ללא נהג – כמעט 500 ק"ג יותר מהדור היוצא. מדובר בתוספת של כ-24% למשקל, יותר מאשר התוספת להספק.

מי שבוודאי תורמת לא מעט לנתון המשקל הכביר היא הסוללה החדשה בקיבולת 18.6 קוט"ש נטו (22.1 קט"ש ברוטו). זו מציעה טווח נסיעה חשמלי של עד 69 ק"מ בין טעינות במהירות מירבית של 140 קמ"ש ועם אפשרות לטעינה ביתית בקצב של עד 7.4 ק"ו. החומרים מהם עשויים חלומות.

ב.מ.וו M5 החדשה
צילום: ב.מ.וו
 

אבל איך פונה?

את התשובה לכך אנחנו כמובן עוד לא יודעים. ובכל זאת, בב.מ.וו טוענים שתוספת המשקל אינה מורגשת וכי נעשו מאמצים לשיפור היכולת הדינאמית בהתאם למבנה החדש.

כך למשל מדווחים בחטיבת M על מערך מתלים אוויר אדפטיבי מתקדם, דיפ' אחורי מוגבל החלקה ומתקדם במיוחד, היגוי אחורי אקטיבי לגלגלים ועוד. בב.מ.וו מציינים כי בדומה לעבר, למרות של-M5 החדשה הנעה כפולה ישנו מצב 'דריפט' ייעודי בו הכוח עובר באופן בלעדי אל הגלגלים האחוריים. 

כדי לשמור על הקשר עם הקרקע ישנם צמיגי ענק במידות 295/35R21 מאחור ו-285/40R20 מלפנים אשר מאכלסים בולמים ענקיים (16 אינץ' מלפנים) לעצירת המאסה הזו.

כאופציה ניתן לבחור בבלמים קרבון-קרמיים אשר יכולים להפחית כ-24.5 ק"ג מהמשקל. בשלב הזה אנחנו אמורים להיות ציניים ולהגיד שזה כבר מעט מדי ומאוחר מדי, אבל עם נתון המשקל הזה ניקח כל מה שב.מ.וו תיתן לנו. מהיבואנית לישראל דלק מוטורס נמסר כי ה-M5 החדשה תגיע לארץ ברבעון הראשון של שנת 2025. 

ב.מ.וו M5 סביבת נהג
צילום: ב.מ.וו