יונדאי אינסטר היא מכונית מיני המכוונת לשוק המתפתח והכה נחשב כיום של מכוניות קטנות חשמליות המיועדות לתנועה אורבנית ומוצעות במחיר נמוך יחסית.
דגם זה ייוצר בשלב ראשון בקוריאה, אמור להגיע לאירופה וגם לישראל לקראת סוף השנה הזאת.
נתונים ועיצוב
הדגם מבוסס על הרצפה K1 (משרתת גם את יונדאי i10/קיה פיקנטו), וחולק מכלולים עם קאספר (Casper) – פנאי-מיני שהוצג ב-2021 המוצע עם מנועי בנזין ומשווק בקוריאה ובעוד מדינות במזרח אסיה.בסיס הגלגלים גדל בלא פחות מאשר 18 ס"מ ל-258 ס"מ והאורך ב-23 ס"מ ל-382.5 ס"מ. הממדים המוגדלים נועדו להוסיף מרחב הן לסוללה והן לנוסעים. הרוחב כמקובל בדגמי מיני, 161 ס"מ, ואילו הגובה רם ונישא, 157.5 ס"מ לשיפור נוחות הישיבה בעיקר מאחור. נפח תא המטען, 280 ליטרים, מכוון את הרכב ליעילות ולשימושיות.
העיצוב, כך אנשי יונדאי, הוא המשך לזה המאפיין את קאספר, ולרכב יחידות תאורה חדשות וסממנים נוספים המאפיינים את העיצוב העדכני של המותג. בהמשך תוצג גרסת פנאי לאינסטר, ולזו מראה קשוח יותר.
"רצינו עיצוב בולט ומזוהה מרחוק, כזה שיכריז 'הרפתקה', אך גם שיהיה ברור שהוא רכב חשמלי של יונדאי", אמר נירו מונקלר, אחד מאנשי העיצוב של המותג. הרכב יוצע עם חישוקי "15 או "17, גם עם אפשרות לגג זכוכית. בסביבת הנהג לא נפקד כמובן מקומו של צג מרכזי גדול, כאן "10.25. המושב האחורי יכול לנוע לפנים/אחור לשיפור מרווח הרגליים או להגדלת חלל המטען. אינסטר יוצע עם מפרט בטיחות כמקובל באירופה ובמספר רמות גימור.
גרסאות להנעה
יונדאי אינסטר יוצע בשתי גרסאות ביצועים/סוללה.באחת מייצר המנוע 97 כ"ס, המומנט 13 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 11.7 שניות והמהירות המרבית 140 קמ"ש; לסוללה 42 קוט"ש, הטווח 300 ק"מ והספק הטעינה המהירה 120 קילוואט.
בשנייה, התפוקה היא 115 כ"ס ו-13 קג"מ, מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות ועד ל-150 קמ"ש; סוללה של 49 קוט"ש מעניקה טווח של 355 ק"מ, והספק הטעינה 120 קילוואט.
הדגם החדש יוכל לספק חשמל גם לכלים מופעלי חשמל (V2L).