מרצדס תשיק לא מעט רכבים חשמליים עד סוף העשור, כולל מקבילה חשמלית של ה-C קלאס ועד כמה רכבי פנאי שטח חשמליים. אולם כפי שהם דווחו בתחילת השנה, התכניות למכור רק מכוניות חשמליות משנת 2030 "היכן שהשווקים יאפשרו זאת" כדברם, לא לגמרי הבשילו בהתאם ליעדים. 

בראיון שהעניק מנכ"ל החברה אולה קולינס למגזין העסקים הגרמני 'וירטשאפט', מסתמן שמרצדס נכונה להגדיל את ההשקעה ברכבים היברידיים ומנועי בעירה, כולל פיתוחים מיוחדים בתחום זה עבור ה-S קלאס המחודשת שתוצג באמצע שנת 2026 אחרי מתיחת פנים נרחבת. 

על פי הדיווח, מרצדס תקצה 14 מיליארד יורו לחטיבת רכבי הנוסעים. ההון מוזרם ברובו למפעלי ייצור אך גם למחלקות מחקר ופיתוח וכנגזר מכך, לא מעט טכנולוגיות יוצגו על גבי ספינת הדגל המפוארת. "המנועים שלנו תמיד מייצגים את הרמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר", אומר קולנוס. "נמשיך להתמקד בתחום זה, כדי שהמנועים יהיו זמינים עמוק אל תוך העשור הבא". 

דברים אלו מתכתבים עם הצהרות שנמסרו לכלי התקשורת בפברואר, לפיהן מרצדס, כמו לא מעט יצרני רכב שחווים ירידה במסירותר רכב חשמלי, מחשבים מסלול מחדש בכל הכרוך לשימוש במנועים רגילים.  כעת עולה, כי התחזית של מרצדס למכור 100% מכוניות חשמליות ב-2030 נחתכה בחצי, כולל רכבים היברידיים. 

בד בבד, במרצדס מפריכים פרסומים לפיהם נגנזה התוכנית לחשוף את הדור הבא של ה-S קלאס החשמלית המלאה על רצפה המוקדשת להנעה חשמלית, וכן כי נסוגו מהקמת מפעלים לייצור סוללות. כמו כן, תחשוף פרשנות חשמלית של CLA וכן דור חדש של רכב הפנאי החשמלי EQC.