מותג הרכב סקיוול, תחת חברת האחזקות הסינית 'סקייורת' מוכר לנו היטב בישראל. כאחד החלוצים בארץ במכירת רכבי פנאי חשמליים שפונים לקהילת היוקרה בסוף שנת 2021, התבסס היטב בשוק הישראלי בזכות דגם ה-ET5. גם בשנה מאתגרת זו, הצליח היבואן, ' קבוצת כדורי' למסור מעל 480 יחידות (נכון לסוף מאי) עם מחירים שתחילתם ב-195 אלף שקלים ועד רבע מיליון שקלים. 

גם באירופה, סקיוול נשען על מכירת דגם ה-ET5, למעשה רכב הנוסעים החשמלי המוביל שלו בכל שוק רלוונטי אליו פנה. אבל בסוף השנה הקודמת, סקיוול הציגו רכב מחקר, סקייהום שמו שיכיר להם את קבוצת הסדאן היוקרתית והמאוד לא סלחנית, ולאחרונה הוצג עם פרטים מעט יותר קונקרטיים בדרך לשיווקו באנגליה בהמשך השנה.

לא רק רכבי פנאי: מכונית הפאר של סקיוול יוצאת לדרך
צילום: יצרן

תזכורת. מדובר ברכב 4-מושבים ארוך חרטום, עם בסיס גלגלים רחב, בעל פרופורציות נאות ומוטיב עגלגל יחסית, שעל פי הדיווחים בממלכה אמור להתחרות בדגמים אולטרא מופארים, דוגמת ב.מ.וו i7, לא פחות. לצורך כך, סקיוול הטמיעה בו עזרים טכנולוגיים משוכללים, בהם גם שימוש בסייען בינה מלאכותית שמנהל חלק גדול מהפרזנטציה מול הנהג והנוסע.

כמו כן, נעזר במתלים אדפטיביים עם מצבי שיכוך מובחנים, המבוססים על עצמות עצה כפולות מלפנים וזרוע רב חיבורית מאחור עשויה תרכובת אלומיניום. בחברה מדברים על נוחות נסיעה משובחת ולא חוששים להשתמש במונח "השטיח המעופף", ואף מצהירים על חלוקת משקל של 50/50 בין שני הקצוות.   

מאחור, חוויה קולנועית, בהשראת אותה סדרה 7 חשמלית, עם צג מולטימדיה שיורד מהתקרה ושליטה דרך טאבלטים אישיים, וכן אופציה להתקנת קונסולת משחק. הכניסה לזוג המושבים, נעשית דרך דלתות "התאבדות", והנוסעים בהחלט ירגישו רפויים בזכות מנגנון עיסוי מתקדם ואפשרויות כיוונון רבות.     

לא רק רכבי פנאי: מכונית הפאר של סקיוול יוצאת לדרך
צילום: יצרן

מערכת ההינע כבר פחות מסתורית אבל עדיין לא ידועה במלואה. סקיוול, ככל הנראה, כמו שפרסמה לפני חצי שנה, תשמש במנוע חשמלי בודד או כפול, כאשר התפוקה המרבית בדגם הביצועים מסתכמת ב-620 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות. טווח הנסיעה המלא לא פורסם, רק בחלקו: ניתן להשיב לסוללה 480 קילומטרים ב-10 דקות, וכן יש למערכת החשמלית יכולת פריקת חשמל/טעינה למכשירים חיצוניים במהירות גבוהה.  

סקיוול יפרסמו את מלוא המידע של הדגם בהמשך השנה. באנגליה סוברים שמחירו ההתחלתי יהיה כ-40 אלף לירות שטרלינג.

הדגם צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2025.

לא רק רכבי פנאי: מכונית הפאר של סקיוול יוצאת לדרך
צילום: יצרן