בנטלי הבריטית-גרמנית חשפה באופן רשמי את קונטיננטל GT ספיד החדשה, הגרסה הספורטיבית והחזקה ביותר של מכונית הקופה של היצרנית. עם הספיד החדשה מציינת בנטלי שתי נקודות חשובות בהיסטוריה שלה: מדובר במכונית הסדרתית החזקה ביותר שיצאה משערי המפעל, ובמקביל היא נפרדת ממנוע ה-W12 האופייני שלה.
 

ספיד על בנזין וחשמל

כפי שכבר ציינו בעבר, בנטלי קונטיננטל GT ספיד החדשה עושה שימוש ביחידת הנעה היברידית-נטענת חדשה. זו לא הבנטלי ההיברידית-נטענת הראשונה, אולם אין ספק שעם הספיד החדשה בנטלי לוקחת את המערך הנטען צעד או שניים קדימה בכל הקשור לביצועים.

בנטלי קונטיננטל GT ספיד
צילום: בנטלי

את מקורה של יחידת ההנעה הנטענת ניתן למצוא, ככל הנראה, בפורשה – שם מוצעת פאנאמרה החדשה עם מערך דומה. בכל זאת, זה של בנטלי משופר ומחוזק, ולא במעט. הבסיס דומה: מנוע V8 מוגדש בנפח 4.0 ל' המפיק 600 כ"ס ו-81.5 קג"מ, ואנחנו לא יכולים להתעלם מהנתונים הדומים לאלה של ב.מ.וו M5 החדשה שרק הוצגה לאחרונה. מנוע הבנזין לבדו מתקרב מאוד לנתוני הספיד היוצאת (659 כ"ס, 91.7 קג"מ) למרות שזו השתמשה במנוע ה-W12 הגדול יותר ומרובה הצילינדרים. אל מנוע הבנזין מצטרף מערך חשמלי הכולל מנוע חשמלי המשולב בתיבת ההילוכים ומוסיף למשוואה 190 כ"ס ו-45.9 קג"מ. 

ההספק הכולל עומד על 782 כ"ס ו-101.9 קג"מ – נתונים טובים בכ-11% מאלה של ספיד היוצאת וגם מאלה של פורשה פאנאמרה החולקת את יחידת ההנעה (680 כ"ס, 94.58 קג"מ) ואפילו מאלה של ב.מ.וו M5 בעלת סידור הנעה דומה (727 כ"ס, 101.9 קג"מ). ההנעה כפולה והכוח עובר אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים. לשיפור העברת הכוח יש מאחור דיפ' מוגבל החלקה, דיפ' מרכזי ומערך היגוי וקטורי מתקדם. 

בנטלי קונטיננטל GT ספיד פנס
צילום: בנטלי

הביצועים בהתאם: 3.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש ו-335 קמ"ש מירביים אליהם הספיד מסוגלת להגיע ב-33 שניות בלבד. באופן מעניין, במקביל מוצגת גם גרסת הגג הפתוח (GTC) של הספיד ולזו ביצועים טובים מעט פחות: 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-285 קמ"ש מירביים.

את המערך החשמלי מזינה סוללת 25.9 קוט"ש אותה ניתן לטעון בהספק מירבי של עד 11 ק"ו. הסוללה מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 81 ק"מ בין טעינות.

בנטלי קונטיננטל GT ספיד נתונים
צילום: בנטלי

כדי לנהל את המאסה הזו בבנטלי השקיעו רבות בכיול השלדה, המתלים וההיגוי. ביצרנית מדווחים כי ספיד החדשה מצוידת במערך מתלי אוויר מתקדם, בולמים אדפטיביים, כיול ייעודי למערכות הבקרה האלקטרוניות, היגוי אחורי אקטיבי, חלוקת משקל של 49:51 ועוד. הבלמים ענקיים: 420 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור כסטנדרט או בלמי קרבון-סיליקון-קרביד בקוטר 440 מ"מ מלפנים ו-410 מ"מ מאחור. 

חיצונית הספיד זוכה לטיפול המתבקש: פגושים וסבכה אגרסיבים יותר, חישוקים יעודיים (עד 22 אינץ'), חצאיות צד ופגוש ספורטיבי יותר למראה אשר בו שולבו המפלטים. התוצאה אלגנטית ועדינה יחסית, עד כמה שניתן להגיד זאת על בנטלי גדולה ועוצמתית שכזו.