פולסטאר 3, רכב הפנאי הראשון של היצרנית, הוצג באוקטובר 2022 והיה לדגם השלישי במבחר של היצרנית הצעירה. למרות שהוצג לפני כמעט שנתיים, ה-3 מגיע רק כעת לכבישי אירופה. בכל מקרה, בתחילת הדרך הוצג בשתי גרסאות הנעה כפולה – וכעת מגיעה תורה של גרסת ההנעה האחורית. 
 

פרטים של אז והיום

נזכיר, פולסטאר 3 הוא רכב פנאי גדול (E-SUV) המבוסס על פלטפורמת SEA1 שמקורה בחברת האם ג'ילי – על בסיס זה מבוססים מגוון דגמי זיקר, לינק&קו, וולוו, ג'ילי ועוד. מידותיו בהתאם: אורכו 490 ס"מ, בסיס הגלגלים 298.5 ס"מ.

פולסטאר 3
צילום: פולסטאר

גרסת ההנעה האחורית החדשה מוותרת על המנוע הקדמי. למנוע היחיד שנותר הספק של 295 כ"ס ומומנט של 49.9 קג"מ, זאת במקום 483 כ"ס ו-85.6 קג"מ של גרסת ההנעה הכפולה או 510 כ"ס ו-92.7 קג"מ בגרסת ה'ביצועים'. אגב ביצועים, גם הם בהתאם: 7.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש בגרסת ההנעה האחורית החדשה במקום 5 שניות או 4.7 שניות ו-208 קמ"ש בהתאמה בגרסאות ההנעה הכפולה. 

הסוללה ללא שינוי: סוללת 111 קוט"ש במערך חשמלי 400V והיא מסוגלת ל-11 ק"ו מירביים בטעינה ביתית או 250 ק"ו בטעינה מהירה (10-80% בכ-30 דקות). המנוע היחיד מביא לשיפור בנתון הטווח הרשמי שעומד כעת על 645 ק"מ מירביים, שיפור קל מ-627 ק"מ של גרסת ההנעה הכפולה.

הנתון המשמעותי יותר הוא המחיר שמתחיל ב-69,900 ליש"ט באנגליה, נמוך בכ-8% ממחירה של גרסת ההנעה הכפולה.

פולסטאר 3 הנעה אחורית
צילום: פולסטאר