סוזוקי תתחיל לכווץ את השורות שלה במהלך השנה הקרובה וכן ב-2025. החברה היפנית תיפרד ממספר דגמים שהפכו פחות רלוונטים בשנים האחרונות כדי שתוכל להקצות משאבים להקמת תשתית המשפחה החשמלית הקטנה שתצא לדרך בקרוב. 

אל רוב הדגמים לא התוודענו; סוזוקי סוויפט ספורט, סוזוקי ג'ימני בגרסתו המסחרית וכן סוזוקי סוואס - העתק לא מי יודע מה מוצלח (לפי המכירות) של טויוטה קורולה היברידית במרכב סטיישן. הדגם היחיד ששווק בישראל על פני שני דורות וייחתך מהנבחרת בשנה הבאה הוא סוזוקי איגניס - רכב פנאי עירוני שדווקא שמר על קצב מכירות נאה בארץ, עם למעלה מ-500 מסירות מתחילת השנה. 

סוזוקי איגניס
צילום: יואל פלרמן

שאר הדגמים של סוזוקי, ימשיכו ללא שינוי, כולל ויטארה, S-קרוס, וכן סוזוקי סוויפט - שהוצג לאחרונה בגרסתו החדשה.  מנכ"ל סוזוקי אנגליה, דייל וויאט, אומר: "הפרידה מהדגמים הללו תפנה מקום לרכבים החשמליים ותאפשר לנו להתחרות בשוק בתקופה קשה. יהיה לנו שילוב בין רכבים חשמליים, רכבים היברידים וטכנולוגיה מיקרו היברידית כדי לגשר על הפערים. אנחנו יוצאים מהעידן של מנוע הבעירה בהדרגה אך עם שמירה על רכבי SUV וסוזוקי סוויפט, והחל ב-2025 נחנוך את העידן החשמלי".  

האסטרטגיה של סוזוקי מתכתבת עם מגבלות זיהום האוויר של האיחוד האירופי. יחד עם זאת, מדובר בטקטיקה דו-שלבית על מנת לשמר את פעילות המותג בכל השווקים שלו, חלקם כלל לא בשלים לקליטת רכב חשמלי - ועל כן נשענת על מנועים קונבציונליים עם או בלי טכנולוגייה היברידית.

בשלב זה, אין שום שינויים בהיצע דגמי סוזוקי איגניס בישראל.