להבדיל מישראל, שנחשבת לקרקע מניבה של BYD מחוץ לגבולות סין עם מעל 10,000 מסירות מתחילת השנה, האירופים עדיין לא מגלים התלהבות יתרה מהרכב החשמלי הסיני, וקיים חשש שהמכסים שהוטלו על מותגים סינים באירופה (רף כולל של 40%) באמצעות נציבות האיחוד יפגעו במכירות EV. יחד עם זאת, ההתייחסות לכל יצרן שונה בהתאם להשפעתו על השוק. במקרה של BYD, מדברים על מכס של כ-20% לכל היותר.
ב-BYD מקווים לשפר עמדות מול תחרות גדלה וחסמים פוליטיים, בין היתר על ידי העמקת החשיפה באמצעות הסכמי החסויות באליפות אירופה בכדורגל. "יכול להיות שהמיתוג ביורו ישנה את התמונה ברבעון השלישי", אומר יוקן דינג, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בחברת HSBC בראיון ל'בלומברג'. "הביקוש לא גבוה. אבל יש יצרנים שינסו שיטות מגוונות - הורדת מחיר, וגם כמו במקרה של BYD - קידום באפיקים פרסומיים חזקים".
ל-BYD יש תכניות מרחיקות לכת שרק אל חלקן התוודענו. כך למשל, במקסיקו ישיקו את טנדר העבודה הראשון מסוגו, שארק, המצויד במערכת הינע מסוג פלאג-אין ובקרת 4X4 רב שימושית, וכן השיקו פלטפורמת PHEV מתוחכמת עליה יבססו רכבים להם טווח משוקלל של כ-2000 קילומטרים (חישוב הכולל את מנוע הבעירה והמערכת החשמלית). מותג היוקרה של BYD, יאנגוואנג, גם מושך לא מעט תשומת לב בזכות רכב השטח U8 ומפגן העוצמה של מכונית הקצה U9.
על רקע המחלקות בין האירופים לסינים, שסביר כי תסתיים בפשרה, רכבי פלאג-אין תוצרת סין עשויים להתברג גבוה יותר בטבלאות, וזאת בשל העובדה כי אינם נעקצים על ידי המיסוי של הנציבות האירופית. אולם גם לפני כן, גזלו נתח משמעותי בעוגת המכירות של BYD שמטפחת אותם ביד מהוקצעת; על פי נתונים שפורסמו לאחרונה, החברה מסרה השנה 1.61 מיליון רכבי PHEV - עלייה בשיעור של 30% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.