לגיטימי היה להניח שפולקסווגן טיגואן אולספייס, דגם ה-7-מושבים המוצלח יוחלף על ידי טיגואן אולספייס חדש, אלא שלקונצרן הגרמני יש תוכניות אחרות לממש בכל הנוגע לעתידו של רכב הפנאי השימושי, שנמכר כיום בישראל במחירים החל ב-200 אלף שקל. 

הטיגואן אולספייס הבא, כפי שדווח בסוף השנה הקודמת, כלל לא יבוסס על הטיגואן הנוכחי שהוצג לפני כשנה. בפולקסווגן ינצלו כאמור את שיתוף הפעולה עם תאגיד FAW הסיני ויציגו באירופה יורש של רכב פנאי מקביל לטיגואן שנמכר בסין זה מספר שנים, תחת השם פולקסווגן טאיירון.  

ל-FAW יש גרסה עצמאית של הטאיירון, כולל דגם דמוי קופה שלו, על פי הפרמטרים שמתאימים לצרכן הסיני, ואילו הדגם אשר ישווק באירופה עבור הפצה מערבית בשנה הבאה, מוברג על רצפת MQB מעודכנת - ויורכב במפעל המרכזי של הקונצרן בוולספבורג.  

המשמעות היא שפולקסווגן טאיירון יצא לדרך באירופה בדור השני שלו, שש שנים לאחר שנחשף לראשונה בסין. אולם היתרון המשמעותי ביותר של הטאיירון הבא אינו רק במידותיו הנכבדות, כי אם טמון במערכות ההינע שלו.

פולקסווגן טיגואן Allspace סופר לאחור
צילום: אלי שאולי

כיום, ולאחר צמצום השורות, האולספייס נמכר בישראל רק עם מנוע אחד: 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס. בהמשך דרכו, הטאיירון יצמיד אל הרצפה שלו מערכת פלאג-אין אותה יחלוק עם הטיגואן החדש (וגם דגמים נוספים, בהם סופרב PHEV). 

התפוקה המרבית תעמוד על 272 כ"ס, ובסיועה של סוללת 19 קווטש, יעמוד טווח הנסיעה החשמלי הטהור על קרוב ל-120 קילומטרים עד התרוקנות. מערכת הטעינה שלו, יכולה לקבל הזנה של 11-50 קילוואט.

עוד פרטים אודותיו ייחשפו בחודשים הקרובים.