סקר של ענקית הפרסום חברת 'אדווינטה' שבוצע בקרב 5000 משתתפים, חושף כי הערך של המותגים האירופים בענף הרכב הולך ונשחק בעיני קהל הנהגים - ספציפית, כשזה מתכנס לבחירת רכב חשמלי חדש. על פי הממצאים שפורסמו, רק 45% אומרים שהמוניטין של החברה ראשון בסדר העדיפויות, וכי 28% נוטים לקנות מכונית חשמלית ממותגים לא יודעים.  

"המעבר לרכבים חשמליים מאזן בצורה מדורגת את שדה המשחק", אומרים בכירים בחברת הפרסום. "שחקנים חדשים יכולים עכשיו לנצל את המומנטום ולגבות מחיר מהמותגים האירופיים המובילים". כך לדוגמא, התגלו פערים עצומים במודעות הצרכנית בין רכב כמו פולקסווגן גולף לפולקסווגן ID.3 - הבבואה החשמלית שלה. מעל 52% מהנסקרים אומרים שהם למודי נסיון עם הגולף, אולם רק 27% שמעו על ה-ID.3 או מכירים אותה. 

כשזה נוגע לרפטואר, נטו, טסלה. למעשה חלוצה בהפיכת הרכב החשמלי לכלי תחבורה מאוד פופולרי, מובילה את הדירוג כמעט ללא תחרות בקרב הרכבים החשמליים - 48%, ואחריה פולקסווגן עם 26% כמו גם ב.מ.וו עם 25%. חברות סיניות, דוגמת BYD, שעדיין איננה מצליחה להאחז היטב בקרקע האירופית, הסתפקה רק ב-11%.
 

רכישת אמון

אמינות מותג, לא דאו דווקא בהיבט תחזוקה, היא אחת הסיבות בגינן המותגים הסיניים מתקשים לפרוץ את החומה המבוצרת באירופה הקלאסית. מעל 30% השיבו שאינם סומכים על יצרנים סיניים חדשים. פולקסווגן, שוב, בשל החשיבות ההסטורית של הגולף והשפעתה, עדיין נחשבת בעיני הנסקרים לחברה האמינה ביותר עם 41%, ואחריה ב.מ.וו. בתחתית: חברת MG וכן BYD, כמו גם לינק-אנד קו ואפילו פולסטאר.  

BYD סיל
צילום: BYD

על אף זאת, אומרים בחברה, בגיבוי נתונים, כי הלקוחות מדווחים שהרכבים החשמליים של האירופיים לא מרתקים, או אינם ייחודיים דיו. מעל 40%, השיבו כי ירכשו רכב חשמלי ממותג סיני אנונימי בתנאי שיש לו טווח נסיעה גדול יותר. כמו כן, 35% אמרו כי יעשו כך אם המחיר יהיה נמוך יותר ו-26% תלו את בחירתם בזמינות - כלומר מערכת הפצה משומנת כהלכתה, וכן מהימנה, כמו למשל במקרה של טסלה או BYD. 

"ראינו את זה בנתונים חדשים שפורסמו לא מזמן; הסינים, כן מיסוי או לא מיסוי, יהוו שליש מכלל המכירות בעוד כמה שנים. האירופים חייבים להתעורר עכשיו ולסגור את הפערים בהמשך עם דגמים הרבה יותר מגובשים", אומר מנכ"ל החברה, פדרו פאחו. לפי דעתו, הבעיה הגדולה ביותר של קונצרנים דוגמת פולקסווגן, או חברות כגון BMW, נעוצה בחווית המשתמש. 

"התשובה מאוד פשוטה; אם אתה רוצה להתחרות בסינים - תעשה מכונית חשמלית יותר ידידותית, חוויתית, מעניינת וטובה יותר בכל פרמטר אפשרי. איך עושים את זה? לשפר חומרה, טווח נסיעה, תוסיף פיצ'רים אטרקטיביים, ביצועים חזקים יותר וכמובן, המחיר".