כפי שדווח לפני מספר חודשים, BYD מנהלת מגעים עם הנהגת טורקיה והעומד בראשה, הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן להקמת מפעל ייצור במערב המדינה. לפי פרסומים בכלי התקשורת בדרום קוריאה, ההודעה הרשמית תצא בשבוע הקרוב, אולי מחר (יום ב'). ארדואן יציג את ההסכם שנחתם עם BYD במחוז מניסה, שם ככל הידוע יוקם המבנה שלטובתו הקצתה BYD מעל מיליארד דולר. 

לטורקיה הסכמי סחר עם האיחוד האירופי, ועל כן, ולאור המכסים הכבדים שהטילו בנציבות על דגמים שמגיעים מסין במטרה לצמצם את ההצפה ולהגדיל את התחרותיות של היצרנים המקומיים - מפעל זה יאפשר להם, מעשית לעקוף את המיסוי האסימטרי שהוטל על מותגים סינים.

BYD נענשה על ידי הנציבות ב-17.4% מס, בנוסף ל-10% שהיו עוד קודם לכן. ב-BYD גם מביטים פנימה על החשיבות הכלכלית של השוק הטורקי והביקושים לרכב חשמלי. על פי נתונים שפורסמו, מכירות רכב חשמלי בטורקיה מהוות כמעט 8% מכלל המסירות בשנה הקודמת, וזאת במדינה שאוכלוסייתה מונה 90 מיליון בני אדם. 

BYD ממשיכה בהתרחבות גלובלית, לאחר שכבר הקימה מפעל בתאילנד, רכשה מפעל של פורד בברזיל, בודקת אפשרויות במקסיקו ובעיצומם של תהליכי בניית מפעל בהונגריה. 

כמו כן, כפי שדיווחנו לאחרונה רשמה שיא מכירות ברבעון הקודם - זינוק של 40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והיא מכינה את התשתיות החיוניות לה לשווק את הרכבים החשמליים הזולים ביותר בהיצע באירופה, כולל את סיגל הצ'בק שאמור להיות מתומחר בגזרת ה-20 אלף יורו, רכב משפחתי עירוני עם טווח נסיעה של כ-305 קילומטרים בין טעינות.

הסיגל צפויה להגיע לישראל בחציון הראשון של שנת 2025.