הפרלוד קונספט נחשפה חלקית בתערוכת המכוניות בטוקיו באוקטובר האחרון, אולם זו הפעם הראשונה שבכירי הונדה חושפים אותה באירופה ומדברים על תכניות שיווק: "הפרלוד החדשה מספקת הנאה מנהיגה מרגשת ויעילות יוצאת דופן באיזון מושלם, המגלם את הגישה של הונדה לשילוב חשמול עם אלגנטיות ודינמיות".
הפרלוד המקורית הוצגה ב-1979, נמכרה בחמישה דורות ואף ביקרה בישראל ב-1997 עם היצע מצומצם אך דינמי, כולל מנוע ה-2.2 ל' עם 185 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.5 ש'. אולם בשל היותה מכונית נישה, לא פותחה מלכתחילה על מנת לרפד את קופת ההכנסות והסתפקה ב-300 אלף מסירות עד הקדנציה האחרונה כמכונית סדרתית, ב-2001.
"הדגם החדש מבטיח שיבה הולמת של אייקון המותג, ומציע שילוב משכנע של סגנון ותחכום בשילוב עם מערכת הנעה היברידית חדישה ומתקדמת", אמר היצרן. "השם "פרלוד" מייצג קטע מוזיקלי וממצב את הרכב כחלוץ עבור דגמי העתיד המייצגים את האוריינטציה הספורטיבית של המותג".
בהונדה נשענים כעת בעיקר על אמירות, ואין הרבה מידע על הרכב שיעלה לייצור אך דבר אחד מובן מאליו: ההנעה תהיה חשמלית או היברידית. "ה-Prelude החדשה לא רק מסמנת את הפרק האחרון בהתפתחות המתמשכת שלנו במגזר ההיברידי, אלא היא גם תוצר של 25 שנות מחקר ופיתוח חלוצי בכלי רכב היברידיים", אומר טומויוקי יאמאגמי, מהנדס ראשי ומנהל פרויקטים בחטיבת הנוסעים.
עוד הוא מוסיף, "הדגם שומר על ה-DNA הספורטיבי שלו על ידי שילוב מושלם של היעילות והיתרונות הסביבתיים של נהיגה מחושמלת עם חווית נהיגה מלהיבה מאחורי ההגה. בנוסף, רכב הראווה מראה שמערכות הנעה היברידיות ממשיכות להיות חלק חשוב באסטרטגיית החשמול של הונדה - צעד משמעותי לקראת היעד שלנו למכור רק רכבים חשמליים או רכבי תא דלק עד 2040".
בהונדה מבטיחים שגרסת הייצור המלאה של הפרלוד תושק במהלך שנת 2025.