לואיס המילטון שבר בצורת ארוכה של ניצחונות לאחר שסיים ראשון עם המרצדס שלו בגרנד פרי של בריטניה שנערך אתמול (ראשון) ועשה זאת לעיני קהל ביתי משולהב. ההתרגשות הייתה גדולה כדי כך שהמילטון התעכב ביציאה מהמכונית כדי להירגע מכיוון שהדמעות חנקו את גרונו. המילטון ניצח עד כה בלא פחות מאשר 103 מרוצים...

אלא שניצחון זה היה ראשון לאחר שנתיים וחצי, התקופה הארוכה ביותר בקרירה שלו ללא הישג כזה; הפעם האחרונה בה ניצח הייתה בערב הסעודית ב-2021, מרוץ אחד לפני סיום אותה עונה בה במרוץ שלאחר מכן הפסיד לורשטפן ואת אליפות העולם השמינית לאחר שהשופט הראשי יצר מצב שמנע ממנו לנצח. 

רד בול פורמולה 1
צילום: יצרן

היה זה ניצחונו התשיעי של המילטון בסילברסטון, הישג שיא במסלול זה. זה היה גם ניצחון שני ברציפות למרצדס, ושני העונה, כך שבהחלט ייתכן ומשהו אכן משתנה לטובה בקבוצה זאת. 

כל אלה ועוד אירעו במרוץ הפכפך בו הגשם היתל במתחרים. המילטון סיים ראשון למרות מתקפה של הרגע האחרון מצד מקס ורשטפן ברד בול שסיים שני לפני לנדו נוריס המאוכזב במקלארן שהוביל זמן ניכר במהלך המרוץ. 

כבר בשני ימי ההכנות היה ברור שתנאי מזג האוויר המשתנים במהירות עומדים להשפיע על המתחרים ועל ביצועיהם במרוץ. מקלארן הייתה החזקה ביותר במהלך האימונים, אבל גם מרצדס הפגינה יכולת גבוהה, ובמקצה הדירוג שהחל על מסלול רטוב השיגו שתי המכוניות שלה את המקומות הראשונים; ג'ורג' ראסל הקדים את המילטון, נוריס שלישי, ורשטפן רביעי. 

פרארי פורמולה 1
צילום: יצרן
 

המרוץ

הזינוק היה על מסלול יבש (אם כי קר) אך היה ברור שגשם ירד באמצע המרוץ והאתגר יהיה למצוא את התזמון הנכון להחלפת צמיגים. במתקפה הראשונה של הגשם הוא לא היה חזק ובמסלול הארוך קורה לא פעם שהוא יורד רק באזורים מסוימים. מכוניות המרצדס הובילו תחילה אך כשהגשם החל יורד בפעם הראשונה נותרו המכוניות על צמיגים רגילים. אז גם עקפו שתי המקלארן שהייתה להן אחיזה טובה יותר את שתי המרצדס – מקלארן בחרה בכיול מכונית שהעניק כוח הצמדה רב יותר – וזה קרה אחרי שהמילטון עקף את ראסל. בחזית נוריס נטל את ההובלה ובהמשך פיאסטרי עקף אף הוא את הצמד של מרצדס. 

אחרי המעבר לצמיגי גשם (צמיגי ביניים במקרה זה) שתוזמן היטב על ידי ורשטפן והמילטון, נאלץ ראסל לפרוש בשל תקלה במערכת הקירור. ורשטפן והמילטון היו גם הראשונים שחזרו לצמיגי הסליקס (היבשים), ואילו נוריס שעשה זאת הקפה מאוחר יותר, איבד לכן 10 שניות וירד למקום השני אחרי המילטון. ברגעים אלה המילטון נראה כמי ששולט במרוץ כאשר רק נוריס מתחרה בו, הגיחה הסכנה ממקום אחר.

בעוד שני הנהגים הבריטים בחרו בצמיגים רכים (מהירים) עד לסיום, הבחירה של רד בול בצמיגים הקשים הוכיחה עצמה, והמכונית שבתחילת המרוץ לא נראתה ברמה של המובילים הייתה למהירה מהם. ורשטפן עבר את נוריס ארבע הקפות לסיום והצליח להתקרב להמילטון אם כי לא באמת לסכן אותו. נוריס המתוסכל סיים שלישי בתחושה שמקלארן לא תזמנה נכון את החלפות הצמיגים. אחריו סיים פיאסטרי במקלארן השנייה שהקדימה את קרלוס סיינז בפרארי. זו סבלה מעוד מרוץ בינוני כאשר שגיאות של הקבוצה הן במרוץ והן בהקפות הדירוג גרמו לשארל לקלר לסיים במקום ה-14. שישי סיים ניקו הולקנברג עם עוד תוצאה מפתיעה להאס. הוא הקדים את לאנס סטרול ואת פרננדו אלונסו באסטון מרטין. אלכס אלבון (וויליאמס) ויוקי טסונודה ב-RB השלימו את העשירייה הראשונה.

המילטון פורמולה 1
צילום: יצרן

גרנד פרי בריטניה, סילברסטון, 7.7.24 

1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. מקס ורשטפן – רד בול 
3. לנדו נוריס – מקלארן 
4. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
5. קרלוס סיינז – פרארי 
6. ניקו הולקנברג – האס
7. לאנס סטרול – אסטון מרטין 
8. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
9. אלכס אלבון – וויליאמס
10. יוקי טסונודה – RB

אליפות הנהגים אחרי 12 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 255 נק'
2. לנדו נוריס – 171 נק' 
3. שארל לקלר – 15 נק'
4. קרלוס סיינז – 146 נק'
5. אוסקר פיאסטרי – 124 נק'

אליפות היצרנים אחרי 12 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 373 נק' 
2. פרארי – 302 נק' 
3. מקלארן – 295 נק' 
4. מרצדס –221 נק'
5. אסטון מרטין – 68 נק'