עוד קצת למטה; טסלה ממשיכה בפעימות נוספות, אחרי הוזלה באפריל, כדי להתחרות במותגים הסיניים הרבים ששוטפים את כבישי המדינה. 

החברה האמריקנית חתכה היום (ג') מחירים של מספר דגמים אסטרטגיים בשיעור חד, בראשם מודל 3 בגרסת הנעה אחורית, שכעת תומחרה מתחת לקו ה-200 אלף שקל, והתייצבה על 198 אלף שקלים. גרסת הטווח הארוך - 629 קילומטרים (האצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 ש'), תומחרה ב-228 אלף שקלים, הפחתה גדולה עוד יותר, של כמעט 14 אלף שקלים. 

הדגם השני בחשיבותו בישראל, אבל הראשון בעולם, טסלה מודל Y, שמתיחת הפנים שלו הייתה אמורה להיחשף השנה אך נדחתה ל-2025, הוזל אף הוא בסכומים לא מבוטלים. על פי הפרסומים באתר החברה, רכב הפנאי החשמלי מודל Y הוזל ב-18 אלף שקלים ל-218 אלף שקלים, בעוד גרסת הטווח הארוך שלו (לונג ריינג') עם מרחק מרבי של 533 קילומטרים, תומחרה מחדש ב-256 אלף שקלים לעומת 282 אלף שקלים קודם לכן. 

טסלה מודל y
צילום: בן חסון

טסלה ממשיכה בתנודות קיצוניות במחירי הרכבים שלה בחודשים האחרונים, בין היתר גם בשל הלחץ העצום שהחברה חווה מצד המזרח הרחוק, עם דגש על חברת BYD, שמחליפה איתה מקומות בצמרת מסירות הרכב החשמלי בעולם. הוזלה זו, עם זאת, ללא ספק תשרת את חובבי המותג ומעריצי מאסק, שרואים בטסלה כסמל לקידמה והתחדשות מוטורית. 

לחובתה, צריך לומר שמדיניות המחירים של טסלה עלולה גם לגבות מחיר ולגרום לאי שקט בקרב הלקוחות, שכן אנשים שרכשו את המכונית כמה חודשים קודם לכן, כמו למשל בתחילת השנה עם הגדלת המיסוי על רכב חשמלי, בעצם קיבלו מוצר יקר בהרבה מכפי שהוא מוצע כיום, כלומר הפסידו עשרות אלפי שקלים בתוך קצת יותר מחצי שנה. וזה, עוד לפני ההשפעה השלילית על ערכה כמכונית משומשת.