תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחר מותג הרכב של השנה, לצד מכוניות בכל קטגוריה.   

כאמור, פרט לבחירות לפי דגם, הגולשים הצביעו גם למותג הרכב של השנה, וכאן, כמעט ולא היו מקום לחילוקי דעות בקרב המשתתפים מבחוץ או מתוך המערכת עצמה: BYD ניצחה את התחרות ברוב קולות מוחץ, ואין זה מפתיע לאור ההישגים הכלכליים של היצרן בעולם, השפעתו הצרכנית בכלל והפריחה של השלוחה המקומית בישראל בפרט, המיוצגת על ידי שלמה מוטורס. 

BYD: מותג הרכב של השנה בתחרות אוטו השנה 2024
צילום: אלי שאולי

ל-BYD היו במהלך 2024 כמה ציוני דרך יוצאי דופן בישראל, בראשם התברגות בראש טבלת מסירות הרכבים החשמליים בשוק המקומי; רכב הפנאי אטו-3, בשנתו השנייה בלבד מאז החל שיווקו בישראל נמסר ליותר מ-8,000 לקוחות, עוקף בזכות יתרונותיו מותגים מבוססים יותר כמו יונדאי, MG וקיה. גם דולפין, תרם את חלקו, כמו גם BYD טאנג.   

הרכב הכי מדובר, היה BYD SEAL, שבעזרת תמחור מהודק של היבואנית מכר באופן כמעט שווה את דגם הכניסה והדגם הבכיר. הקהל הישראלי, שהיה צמא לאלטרנטיבה לטסלה מודל 3, וכן יונדאי איוניק-6, מצא ב-SEAL פתרונות רב שכבתיים בהיבט טווח הנסיעה, בידוד הרעשים ובמיוחד ענה על משאלותיהם של עיתונאי הרכב, והרשים מאוד בניהוג ותכונותיו הדינמיות.