אחד מרכבי הפנאי האסטרטגיים של MG, ה-HS, הוצג בדור חדש לגמרי היום (ה') במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד, בריטניה. גרסתו הקודמת, נזכיר, ה-EHS הייתה להיט מכירות בישראל בקבוצה ונמסרה ב-9,145 יחידות משנת 2021 ועד לאחרונה. הדור החדש מביא עימו כמה בשורות דרמטיות, כולל שיפור תהומי בטווח הנסיעה החשמלי של סוללת דגם ה-PHEV וכן בעוצמתו ואיכותו.  

mg hs סביבת נהג
צילום: יצרן

ה-HS החדש אכן עדכני ברובו, למעט הרצפה אולם מתגמל את הרוכשים לא רק בעיצוב ספורטיבי ונקי יותר, חד ומודרני בהשראת MG 3 החדש אלא גם במרחבי פנים נדיבים; הוא מותח מקצה אחד לשני 4.63 מ' (+2.6 ס"מ),  הוא רחב ב-1.4 ס"מ, הוא נמוך יותר (לשיפור מקדם הגרר) ב-3 ס"מ ובתא המטען נפח אחסון כולל של 507 ליטרים - גידול של כמעט 45 ליטרים ביחס לדגם היוצא. בסיס הגלגלים צמח ב-4.5 ס"מ ל-2.77 מ'.  

ל-HS תהיה גרסת "כניסה" זולה, עם מנוע בנזין 1.5 ל' בעל כ-167 כ"ס, ואפילו עם חיבור לתיבה ידנית שש מהירויות או כפולה דו-מצמדית 7-מהירויות, שמועד שיווקה נקבע להמשך השנה, אם כי לא בכל הנקודות על המפה של SAIC. הדגם החשוב ביותר, בין השאר בגלל התרומה שלו להפחתת פליטת המזהמים לפי התקן החדש באירופה, הוא דגם הפלאג-אין הייבריד, שנושא טכנולוגיות עדיפות משמעותית מהדור הראשון.

עם טווח נסיעה כפול: MG חשפה את ה-HS החדש
צילום: יצרן

בקרביים שלו, יחידת בנזין טורבו 1.5 ל' מחוזקת מעט, מוצמדת אל מנוע חשמלי בודד שהספקו 206 כ"ס, אם כי ב-MG לא מפרסמים נתונים של תפוקת המערכת המשוקללת, למעט מיאוץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6.9 שניות. הפרט המעניין ביותר טמון בגודל הסוללה וטווח הנסיעה של ה-HS החדש; הקיבולת הוכפלה ל-25 קווטש, כך שהוא מסוגל לנוע על טהרת החשמל למרחק מרבי של 121 קילומטרים. כמו כן, כולל יכולת פריקת חשמל/טעינה לרכיבים חיצוניים. 

עיצוב הפנים, בגימור איכותי יותר, כך מסתמן, מרוכז בשני צגים דיגיטליים מחוברים במפלס העליון, 12.3 אינץ' גודלם, דרכם כאמור מבצעים את כל הפונקציות הרגילות למדיה וניווט עם תאימות לאפל ואנדרויד. כל הדגמים מצוידים בצי מערכות ההגנה של MG, ה-Pilot driver assist עם מצלמות 360 מעלות, חיישנים, בלימה אוטומטית בשעת חירום עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית ופיקוח על שטח "מת" במראות הצד. 

עם טווח נסיעה כפול: MG חשפה את ה-HS החדש
צילום: יצרן

ב-MG מבטיחים לדבוק במדיניות התמחור האגרסיבית ולשווק את ה-HS כרכב משפחתי בעל התמורה הטובה ביותר ביחס לעלותו; באנגליה, השוק הרווחי ביותר שלו (מדורג במקום הראשון בקבוצתו והשמיני בכלל), יימכר הדור החדש ב-35 אלף לירות שטרלינג בגרסת הפלאג-אין הייבריד. 

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'אוטו' כי גרסת הבנזין הרגילה תגיע לישראל ב-2025. עדיין לא ידוע לגבי גרסת הפלאג-אין.