בין האנשים החשובים שתרם מאחורי הקלעים לביסוס היכולת הדינמית המגובשת של קבוצת יונדאי בכלל ושל ג'נסיס בפרט בשנים האחרונות, היה בכיר חטיבת ב.מ.וו M לשעבר, אלברט בירמן. אחד המיזמים שנולדו בתקופתו, עד לעזיבתו ב-2021, הוא הקמת גוף שיעסוק ברכבי ביצועים חשמליים. 

תכנית זו הייתה בשלבים בוסריים כאשר סיים את הקדנציה שלו, אבל ג'נסיס השלימה אותה בשנה הקודמת כשהציגה מכונית ראווה ראשונה בסדרת ה-GV80 בתערוכת לוס אנגל'ס. לאחרונה, במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד, בריטניה, ג'נסיס לקחה צעד קדימה עם GV60 מגמה קונספט.

לג'נסיס יהיו עוד מספר כלי רכב בחטיבה כולל, אולי מכונית דו-מושבית ברוחה של ה-ברלינטה X, אם כי ביונדאי לא מוכנים לחתום עליה בשלב זה בשל עלויות.  שתי מכוניות נוספות תהיינה כאמור ה-GV80 ו-GV80 קופה מגמה, חשמליות אף הן, שיחברו אל ה-GV60 החשמלי.  האחרון, ככל הנראה יהיה הדגם היחיד שיוצע באירופה בפעימה הראשונה, בעוד הדגמים האחרים יופצו לערב הסעודית, דרום קוריאה וצפון אמריקה.

ג׳נסיס מגמה
צילום: יצרן

"התחלנו את העסק כמותג לייף סטייל אבל כעת ברצוננו להרחיב את הפורטפוליו ולממש פרויקטים מיוחדים, מורכבים ואישיים", אומר לוק דנקווורק.  ה-GV60 הוא אומר מגמה הוא אומר, מבוססת על המראה המקורי של הדגם אבל היא מובחנת עם קיט מורחב ושרירי יותר, חישוקיים מיוחדים ויהיו לה עזרים אירודנימיים לשיפור מהירות, יציבות ויעילות אנרגטית תחת עומסים תובעניים. 

"זה לא עניין של להוסיף 20-30 כ"ס" אומר מנהל יונדאי באירופה, טיירון ג'ונסון. "אמוציות לא נולדות דרך מהירות או לטוס באוטובהאן ב-300 קמ"ש", הוא מציין. ה-GV60 מגמה כוילה מחדש, מבטיחים במותג אבל צריך לזכור שגם בגרסתה המקורית לא חסר לה כוח: 490 כ"ס, והאצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. "אנחנו רוצים לייצר קומבינציה בין ביצועים ליוקרה; המכונית צריכה לפנות מהיר, להיות זריזה מאוד ויציבה". 
 

ממשיכים 

בכלמוביל, יבואנית ג'נסיס, בהחלט מרגישים השנה את הביקוש בקבוצת כלי הרכב החשמליים. המותג רשם צמיחה של 3% ברישויים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שעה שה-GV60 החשמלי הגיע עד כה ל-175 לקוחות עם חיזוקים של עשרות יחידות מצד ה-GV70 החשמלי.