לרגל יום הבסטיליה שמצוין ב-14 ביולי נערך המצעד המסורתי בכיכר שארל דה גול. במסגרתו נצפה, בפעם הראשונה הרכב הנשיאותי החדש של נשיא צרפת עמנואל מקרון, רנו רפאל. כן, את ה-DS7 'אליזה' המלכותית אשר מילאה את חובתה מ-2017, יורש כעת רכב הפנאי המוביל של רנו, אשר הושק בשנת 2023. הדגם האחרון של רנו שגויס לשירות המדינה היה רנו אספאס בשנת 2016. 

רנו רפאל, שהוצג ב-2023, רכב פנאי דמוי קופה באורך 4.71 מ', בסיס גלגלים של 2.74 מ', שעוצב במטה התכנון של החברה בגיאנקור, צרפת ומיוצר בספרד, כויל מחדש וקושט בהתאם לדרישות ספציפיות של שירותי הבטחון הצרפתיים ועל פי התמה הלאומית.

הוא צבוע בגוון כחול בלעדי בשם נוקטרנו בלו (או כחול לילי בעברית), יש לו שבכה קדמית עם מוטיב הטריקולור המפורסם, חישוקי 20 אינץ' ייחודיים, מחזיקי דגלים חיצוניים וסמלים של המדינה ופנסים של כוחות האכיפה. מטבע הדברים, ממוגן ירי. 

האוטו של נשיא צרפת
צילום: יצרן

היסטורית, רנו מחזיקה ב"זיכיון" לכותר 'רפאל' מאז 1936, אולם הוא הוצמד, דרך הסכמי שיתוף פעולה גם למטוס הקרב של חברת דאסו שנחשף ב-1986. זה לא היה מקרי כמובן שהשקת רכב הפנאי החדש, אירעה במסגרת מטס חיל האוויר הצרפתי בשנה הקודמת. 

על אף שאחת המכוניות המוצלחות ביותר של נשיאות צרפת היא ה-DS המיתולוגית, שהתפרסמה בתקופת נשיאותו של שארל דה גול ואף הצילה אותו מאירוע התנקשות, לחברת רנו היסטוריה הדוקה עם מוסד הנשיאות הצרפתי. למעשה, הרכב הראשון של הנשיאות היה רנו 40 שחילק את הקדנציה שלו בין שלושה נשיאים שונים מ-1920 ועד 1928 (מילרנד, דשנל ודומרג'). מאז, 12 נשיאים צרפתיים השתמשו ברכבי רנו.