מכלל היצרנים הסינים, SAIC, בבעלותה חברת MG, ספגה את שיעור המס הקיצוני ביותר מצד הנציבות של האיחוד האירופי, בין היתר בשל חוסר שיתוף פעולה עם החקירות: 37%, למעשה ה"קנס" המרבי - לא כולל 10% מס קיים או בסך הכול, 47% חומת מכס.

עבור MG, מדובר בהסתבכות לא נעימה, שכן 15% מהכנסותיה הגלובליות מקורן במכירות רכבים חשמליים באירופה, בראשם ה-MG4

mg s5
צילום: יצרן

ב-MG הזהירו שבכוונתם לייקר חלק מהדגמים באיחוד, אך מהלכים אלו הוקפאו לפחות עד נובמבר הקרוב ובכל מקרה, השפעת המיסוי לא תהיה דרמטית על MG; השווקים המניבים ביותר של MG הם בנורבגיה ובריטניה - שתי מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי ממילא, כך שהסכנה הכלכלית לא רובצת לפתחם.

יחד עם הבטחון והשימור של עלות-תועלת צרכנית, MG ממשיכה לייצר "נכסים חשמליים", והנה בימים האחרונים פרסם משרד התחבורה בסין תמונות ופרטים של רכב פנאי חשמלי חדש בשם MG S5. ייתכן, אם כי בשל הבדלי המידות עולה ספק מסוים, שמדובר במחליפו של ה-ZS. דגם זה, ארוך מ-ZS ב-13 ס"מ, בסיס הגלגלים 2.73 מ' - גדול ב-15 ס"מ, הוא גם רחב יותר עם כמעט 1.9 מ'. 

לפי המידע שפורסם, משקלו ינוע בין 1.6 ל-1.7 טון, ועל כן יעשה שימוש בסוללות בגדלים שונים ורצפה משותפת ל-MG4. הספק המערכת בגרסה הבסיסית יעמוד על כ-170 כ"ס, המהירות המרבית - 170 קמ"ש. טווח הנסיעה לא ידוע, אולם בכלי התקשורת בסין מעריכים כי נתוניו שווים ל-MG4 הרגילה.

MG חשפה לאחרונה את הדור החדש של רכב הפנאי המשפחתי EHS. דגם זה, ישווק עם גרסת פלאג-אין מוגדלת טווח וכן יוצע עם מנוע בנזין טורבו ותיבה דו-מצמדית. בישראל, תשווק רק גרסת הבנזין ב-2025.