לרגל חגיגות 40 השנה להקמת חטיבת Nismo של יצרנית הרכב היפנית ניסאן, החברה שהביאה לנו חיות טרף כמו ה-GT-R, ה-370Z במהדורות קיצוניות עוד יותר מהסטנדרט, בוחרת ברכב הפנאי החשמלי אריאה כדי לייצג נדבך מהרפורמה שתשפיע על ענף הרכב בכלל ורכבי הביצועים בפרט, במהלך השנים הבאות. 

בניסאן אומרים שגרסת הניסמו לעיל תהיה זמינה רק בשווקים שהרכב משווק בהם (עדיין לא בישראל), אך עד שכל זה יקרה, יש למה לצפות על פי דף המפרטים; אריאה ניסמו תמכר בשתי חבילות ביצועים, שתיהן מבוססת על טכנלוגיית ה-4-פורס כפולת ההנעה.  

הגרסה הבסיסית, ה-B6 תחלץ הספק מרבי של 367 כ"ס ו-58 קג"מ עם סוללת 66 קווט"ש, בעוד הגרסה החזקה ביותר - למעשה היחידה שתוצע למכירה באירופה, סוחטת 435 כ"ס ו-61 קג"מ, ומחביאה בתוך הרצפה סוללה גדולה יותר, בקיבולת של 91 קווט"ש. חבל, שכל הנתונים, טווח, האצות, לא פורסמו.  

כמובן שהגדלה של העוצמה, משקל, כרוכה בכיול של הבולמים, בלמים והיגוי, וכאן נכנס לתמונה הניסיון הרב שצברה ניסמו במירוצי מכוניות. לדברי החטיבה, כל המכלול עבר שדרוגים כדי לעמוד בעומסים הנדרשים, כולל שימוש בוויסות אחיזה מתקדם לשני הסרנים וחלוקת מומנט טובה יותר. 

אריה חשמלי: ניסאן אריאה Nismo
צילום: יצרן

בנוסף לכך, וכפי שניתן לראות, אריאה ניסמו לובשת את כל סימני ההיכר של החטיבה, כולל מדבקות, חישוקים ייחודיים וקלי משקל וכן קיט אירודנימי לטובת תיעול האוויר בצורה יעילה יותר. כמו כן, תהיינה תוספות ייחודיות בקבינה כגון מושבי ספורט חובקים וכיתובים של החטיבה. 

בכורה לאור יום תתרחש מול קהל במסגרת מירוץ הפורמולה E באנגליה שנערך ב-20-21 ביולי. מהיבואנית לישראל פריסבי נמסר למערכת 'אוטו' כי לפחות בשנה הנוכחית, אין כוונה לשוווק את האריאה המקורית בארץ. 

אריה חשמלי: ניסאן אריאה Nismo
צילום: יצרן