"שינינו המון דברים לעומת פלטפורמת ה-MLB, מסביר דטלף הרצר המנהל הטכני של פרויקט ה-A5 ספורטבק ואוואנט שהגיע לחשיפה המוקדמת של המכוניות; "יש בה דברים משותפים עם ה-PPE (הפלטפורמה החשמלית החדשה למכוניות גדולות שתשמש גם באודי A6 ספורטבק אי-טרון ו-Q6 אי-טרון וגם בפורשה מקאן החשמלי). כרגע היא תשמש רק את אודי", הוא מציין.

"ההבדל הגדול היא הפלטפורמה האלקטרונית, המנועים החדשים וגם חלקי הרצפה. כל חלקיה העיקריים שונים. יש כמה פרטים שהגיעו מה-MLB אבל הפלטפורמה החדשה מתאימה יותר לתקנות העתיד, כולל מבחני הריסוק. היא עדיין תהיה מאוד גמישה וה-A5 תהיה המכונית הקטנה ביותר על הבסיס הזה. אנחנו לא מציעים כרגע את המערך ההיברידי מתון החדש במנוע ה-2.0 ליטר החדש כדי לשמור על המחיר הנדרש בפלח הזה".

מפעל אודי
צילום: יצרן

מי היו אמות המידה בפיתוח המכונית?

"הם מסתכלים עלינו ואנחנו עליהם. אנחנו מכירים היטב את המתחרים אבל מחפשים את הדרך שלנו. חשוב לנו להיות עצמנו. ברור שבחנו אותה רבות מול A4 ו-A5 היוצאות".

עוד הוא מוסיף, כי "זו ה-A4 החדשה אבל היא סוג של קומבינציה בין ה-4 ל-5 ולכן גם הפיתוח לא היה פשוט.האתגר הגדול היה האלקטרוניקה החדשה - אבל גם ליצור את מנועי ה-2.0 וה-3.0 ליטר שמבחינתנו כיצרן הם חדשים לגמרי.

מובן שעבדנו הרבה בשיתוף עם הצוות שפיתח את ה-Q5 העתידי כי יש דברים שצריך לפתח יחד. המכוניות התקדמו במקביל בתהליך הפיתוח".

מפעל אודי
צילום: יצרן