אולי רצינו לשכוח מקיומו. אבל לסאנגיונג אקטיון, המקורי מ-2006 יש מקום של כבוד בהסטוריה של תעשיית הרכב.

רבים מייחסים את הפצעת דגמי הקופה SUV לב.מ.וו X6, אח"כ המשיכו ל-X4, אבל זה היה אקטיון שהקדים את כולם בשנתיים עם עיצוב שפחות או יותר, תואם את הגרוטסקיות שאפיינה את מוביל הנוסעים רודיאוס באותה תקופה. גרסת הטנדר שלו, אקטיון ספורט אף שווקה בישראל.  

הפעם כך זה נראה, עושים אתחול משמעותי, עם דגם כל-חדש ומותג עוד יותר חדש - KGM, שנולד אחרי שסאנגיונג התמודדה עם פשיטות רגל ורפורמה מבנית. האקטיון 2025, כבר לא נראה כמו צב עם בעיות במערכת העיכול אלא כמו רכב פנאי מפואר, מעוצב למשעי, עם קווים נקיים ומגיע לכבישים כדי לסייע לרכב הכביש שטח טורס למלא את השורות. 

לסאנגיונג אקטיון 2024
צילום: יצרן

הגיוני, כשם שעושים כל יצרני הרכב, לתגבר דגם אסטרטגי במרכב דמוי קופה, שיפנה לקהל שמחפש קצת יותר צבע בחניה הפרטית שלו. האקטיון החדש מתהדר בפרופורציות כמעט אירופיות, אולי בהשראת ריינג' רובר ולאר, רק בלי תג מחיר של עשרות אלפי יורו.  

האקטיון, ששמו נגזר מהמילה 'אקשן' ו-'יאנג', כלומר רכב שאמור לשדר משהו לגל הצעיר, יבוסס על הרצפה של הטורס וסביר שגם יעשה שימוש במנוע ה-1.5 ל' טורבו שלו, בהספק שינוע באזור ה-200 כ"ס, בצימוד אל תיבת הילוכים אוטומטית. עוד פרטים אודותיו ייחשפו בחודשים הקרובים.